Binnenkort alles nalopen en het subframe en in alle hoeken en gaten voorzien van blanke tectyl. En maar eens heel voorzichtig alle nieuwe rubbers erin persen.
Ook bericht uit Praag gehad, met een beetje mazzel is de bak met 2 weken weer thuis. Complete revisie met alle lagers, syncromeshen, 6 versnelling en nog wat tandwielen etc, dus alles wat nodig is, is vervangen.
Bij deze ombouw wordt het originele Bakhuis aangepast omdat het niet in de behuizing past.
Alle benodigde lagers en delen zijn originele VW
Komende weken verder met de nieuwe rubbers persen etc
Ik heb mezelf altijd afgevraagd waarom die af fabriek nooit voorzien waren van een laagje verf.
Bij mij destijds (2003) niet. Vroegere exemplaren zeg rond 1999 zagen er toen nog beter uit .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het antwoord op je vraag is vanwege kostenbesparing. Ik heb in de automotive gewerkt voor een toeleverancier (onder ander ook voor VW) en in die business wordt echt gekeken naar elke 0,001 euro. Natuurlijk moet elk onderdeel voldoen aan strenge eisen en zeer veel testen doorstaan (denk aan een paar honderd uur zoutsproei-test, temperatuurschokken van -40 tot soms wel +150C, enz), maar als de eisen gehaald worden is het goed genoeg en de stem van de boekhouder weegt zwaarder dan die van de engineer tegenwoordig...
Hahaha nee hoor gewoon door met dat ding. Mijn mening is dat je regelmatig moet blijven sleutelen om een T4 in goede staat te blijven houden. Ik weet dat de toekomst onzeker is met al die toeslagen en het hele diesel gelul maar voorlopig blijven we lekker genieten van de bus.
Onderstel en bak opknappen dan is hij weer klaar voor 2020 vakantie. We willen 4 weken naar Turkije.