Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
diesels
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: diesels
Hierbij..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: diesels
Even snel een rekenvoorbeeld: een personendiesel van 2200 kg kost een kleine 3000 euro aan mrb. Als je daarmee 1500 liter diesel per jaar verbruikt moet de dieselprijs dus 2 euro hoger worden. Dat zal zeker grenseffecten hebben.Weg met die wegenbelasting en doe maar een toeslag per liter brandstof wat je verstookt.
Daarom liever kilometerheffing die per plaats en tijd kan variëren.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: diesels
En zo zijn de gelederen weer mooi verdeeld.
De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Het gaat helemaal niet om het milieu maar om geld.
Enige manier is om anders te gaan stemmen.
De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Het gaat helemaal niet om het milieu maar om geld.
Enige manier is om anders te gaan stemmen.
Re: diesels
Tja anders stemmen..........levensgevaarlijk denk ik als je sommige uitspraken hoort van politici.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: diesels
Heerlijk dit. De regering en de burger. De boosdoener en het slachtoffer.Erik J schreef: 26 dec 2019, 05:39 En zo zijn de gelederen weer mooi verdeeld.
De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Het gaat helemaal niet om het milieu maar om geld.
Enige manier is om anders te gaan stemmen.
Natuurlijk gaat het om geld. Zonder belastinggeld, geen onderwijs, geen rechtssysteem, geen wegen en infrastructuur, geen......
Gelukkig geef je in het laatste zinnetje aan hoe het echt werkt in een democratie.
De regering....... dat zijn we zelf.
Dat niet iedereen hetzelfde denkt, tja....... Aan de borreltafel wellicht.
Maar we zouden hier geen politiek bedrijven.
- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: diesels
Hoezo kunnen we daar niets aan doen?De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Rekeningrijden is bij uitstek een middel om je kosten te beperken. Weinigrijders betalen weinig. Filemijders betalen minder.
Overigens kun je mrb beperken door te schorsen of door een andere auto te kopen. En een nieuwere auto kopen zal iedereen vroeg of laat een keer doen, alleen word je nu misschien wat meer aangespoord.
Laatst gewijzigd door autocaravana op 29 dec 2019, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: diesels
Ben nu in noorwegen en hier hebben ze echt haast met het afschaffen van benzine en diesel: vanaf 2025 worden er alleen nog electrische auto's verkocht. En om electrisch te stimuleren zijn electrische auto's belastingvrij (tesla 3 kost hier 39000,- ipv 49000,- (lonen liggen hier ook stuk hoger), betalen geen mrb, geen tol, mogen op busbanen rijden en gratis openbaar parkeren...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: diesels
Noorwegen kan dit zich wat beter veroorloven dan de rest van Europa. Ze verdienen schatten met de verkoop van olie en gas en de elektriciteit is spotgoedkoop want het hele land is één grote waterkrachtcentrale.
Maar die voordelen van tol, busbanen en parkeren gaan natuurlijk wel weer verdwijnen als het merendeel van de auto's elektrisch is.
Maar die voordelen van tol, busbanen en parkeren gaan natuurlijk wel weer verdwijnen als het merendeel van de auto's elektrisch is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: diesels
De juiste opmerking Geert ...Mickel Moen schreef: 26 dec 2019, 10:27Heerlijk dit. De regering en de burger. De boosdoener en het slachtoffer.Erik J schreef: 26 dec 2019, 05:39 En zo zijn de gelederen weer mooi verdeeld.
De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Het gaat helemaal niet om het milieu maar om geld.
Enige manier is om anders te gaan stemmen.
Natuurlijk gaat het om geld. Zonder belastinggeld, geen onderwijs, geen rechtssysteem, geen wegen en infrastructuur, geen......
Gelukkig geef je in het laatste zinnetje aan hoe het echt werkt in een democratie.
De regering....... dat zijn we zelf.
Dat niet iedereen hetzelfde denkt, tja....... Aan de borreltafel wellicht.
Maar we zouden hier geen politiek bedrijven.

Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: diesels
Waarom rijd jij dan nog een T4? Ik hoor uit jouw opmerkingen een beetje dat je dat eigenlijk niet wilt (Ivm vervuilen e.d.) maar je rijd er wel een? (is geen persoonlijke aanvan opje, meer een conclusie.)autocaravana schreef: 26 dec 2019, 14:25Hoezo kunnen we daar niets aan doen?De regering pakt ons burgers op punten waar we niks aan kunnen doen behalve door nog meer te betslen.
Meer mrb, rekeningrijden, nog meer accijns op brandstof, aanschaf nieuwere voertuigen etc.
Rekeningrijden is bij uitstek een middel om je kosten te beperken. Weinigrijders betalen weinig. Filemijders betalen minder.
Overigens kun je mrb beperken door te schorsen of door een andere auto te kopen. En een nieuwere auto kopen zal iedereen vroeg of laat een keer doen, alleen word je nu misschien wat meer aangespoord.
Aan het eind van deze rit wil de politiek alleen maar dat de burger geen cent meer te makken heeft, en hun niet meer kunnen zitten vanwege de enorme bult die hun portomonnee veroorzaakt, (door onze centjes) en anders kiezen??? als de politiek een verkiezing aan ziet komen, beloven ze gouden bergen, maar het moment dat ze hun derriere in het regeringspluche neergezet hebben zijn ze eensklaps vergeten dat ze A) ons gouden bergen beloofd hebben, B) dat wij ze daar gekozen hebben, en hun dus daar zitten om ONS te vertegenwordigen ipv hun portomonnee. maar helaas is dat niet alleen in Nederland zo. goeiemorgen!
Groet, Bart
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: diesels
Veel van dit soort afspraken worden in Brussel (Europa) gemaakt.
Mensen vergeten dit wel eens.
Ook vergeten mensen dat ze Europeanen zijn,
aan de Nederlandse politiek de taak om wat daadkrachtiger te zijn en zich wat meer aan de gemaakte Europese afspraken te houden..
Als je in Nederland linkser gaat stemmen, dan gaat er qua milieu-beperkingen vaak nog een schepje boven op..
Maar zoals eerder gezegd, we bedrijven hier geen politiek op het forum.
Laten we weer on-topic gaan en het weer over auto's en beter gezegd onze lieve busjes hebben.
PS ben je geïnteresseerd wat er achter de schermen in Nederland en Europa afspeelt, neem dan eens een gratis proefabonnement op bijvoorbeeld FTM..
Mensen vergeten dit wel eens.
Ook vergeten mensen dat ze Europeanen zijn,
aan de Nederlandse politiek de taak om wat daadkrachtiger te zijn en zich wat meer aan de gemaakte Europese afspraken te houden..
Als je in Nederland linkser gaat stemmen, dan gaat er qua milieu-beperkingen vaak nog een schepje boven op..

Maar zoals eerder gezegd, we bedrijven hier geen politiek op het forum.
Laten we weer on-topic gaan en het weer over auto's en beter gezegd onze lieve busjes hebben.

PS ben je geïnteresseerd wat er achter de schermen in Nederland en Europa afspeelt, neem dan eens een gratis proefabonnement op bijvoorbeeld FTM..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: diesels
Het eenvoudigste antwoord is dat de elektrische VW California nog niet op de markt is.Waarom rijd jij dan nog een T4?
Een andere reden is dat verkoop van deze T4 California Syncro op dit moment zeker niet tot sloop leidt, gezien de huidige marktwaarde. Misschien pas over 8 jaar of zo.
Een derde reden is dat ik er nog een keer mee naar Zd-Amerika wil en dan vertrouw ik de nieuwste techniek minder.
Maar de vraag is natuurlijk wel terecht en ik voel me er ook steeds minder prettig bij.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: diesels
Bedenk maar zo dat het produceren van die nieuwe elektrisch california zo vervuilend is dat het nog 200.000 km rijden met je huidige camper minder milieu belastend is.autocaravana schreef: 29 dec 2019, 20:58
Maar de vraag is natuurlijk wel terecht en ik voel me er ook steeds minder prettig bij.
Als je op biodiesel gaat rijden is je bus al helemaal niet slecht voor het milieu.
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: diesels
Daar dachten we bij de aanschaf van de T4 destijds ook niet over na.over de milieu impact van de productie.RoelandZ schreef: 29 dec 2019, 22:12Bedenk maar zo dat het produceren van die nieuwe elektrisch california zo vervuilend is dat het nog 200.000 km rijden met je huidige camper minder milieu belastend is.autocaravana schreef: 29 dec 2019, 20:58
Maar de vraag is natuurlijk wel terecht en ik voel me er ook steeds minder prettig bij.
Als je op biodiesel gaat rijden is je bus al helemaal niet slecht voor het milieu.
Als je weet hoe biodiesel gemaakt wordt en met name om de gewenste viscositeit te bereiken, Kun je die uitspraak niet met droge ogen doen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...