Dag allemaal,
Al enige tijd ben ik op en af bezig met de ombouw van een T4 diesel (AAB 1992) naar benzine (AVT 2000). Alles is zo'n beetje gelukt, behalve starten.
De ''nieuwe'' motor is volledig aangesloten op de oude bus, inclusief de ECU die met de motor meekwam. Deze ECU is ontgrendeld. Er kwam een instrumenten paneel mee met de AVT motor, maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden die aan te sluiten. Er zijn twee 32 polige pluggen nodig om die aan te sluiten, maar die heb ik nog niet gevonden.
Starten levert stroom op in de nieuwe bobine (getest=goed), naar geen vonk in de bougies. De motor draait goed tijden starten. Wat leeswerk op internet doet vermoeden dat de Hall-sensor in de stroomverdeler misschien stuk is. Hoewel de ECU is ontgrendeld vraag ik me af of het ook misschien zo kan zijn dat die alleen met een werkend en aangesloten instrumenten paneel functioneert? Kortom, de motor start alleen als dat paneel is aangesloten?
Welke suggesties hebben jullie verder?
Een ander probleem; de garage waar de bus staat is verkocht en de bus moet verplaatst worden. Ik heb helaas geen plek. Is er iemand van dit forum in de buurt van Arnhem die iets weet?
Groeten,
Jeroen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Is instrumentenpaneel noodzakelijk bij starten?
- raf_construct
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Is instrumentenpaneel noodzakelijk bij starten?
Het is maar een suggestie, maar moet je niet jouw bedrading van de zekeringkast naar de tellerunit mee overbouwen ?