Bij mijn speurtocht naar olie lekkage kwam ik bij de olie vultuit uit. Deze is gecombineerd met de carter ontluchter. Een soort ventiel dat open moet gaan bij te hoge carter druk dus. Nu heeft de vorige eigenaar een soort zwarte kit gebruikt om een lek te dichten waarschijnlijk en dit ga ik vernieuwen. Toen viel mijn oog dus op dat carterventiel ding en blies er eens in. Lijkt niks te doen behalve de lucht meteen weer eruit blazen.
Kan iemand mij vertellen of dit juist is? Er zit een veer in, dus lijkt het me dat er enige weerstand moet zijn?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Carter ventilatie AXG
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 okt 2018, 00:25
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Carter ventilatie AXG
ding gewoon vervangen , kost niet zo veel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 okt 2018, 00:25
Re: Carter ventilatie AXG
Uiteraard kan dat. Het gaat mij om de werking. In mijn werk als service monteur probeer ik alles te beredeneren. Info slurpen :)
Re: Carter ventilatie AXG
Google eens: kurbelgehaüseentlüftung T4-wiki ,kopje entlüftungsventil staat de werking beschreven.toppie
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 okt 2018, 00:25
Re: Carter ventilatie AXG
Juist. Het is dus een vacuum klep naar de motor toe. Als ik dus aan de onderkant zou zuigen, dan gaat de klep dicht.
“ De carterventilatieklep bestaat in wezen uit een behuizing met een rubberen membraan en veer. Het vacuüm van het inlaatsysteem en de (over) druk in het carter werken in de behuizing. Als de druk in het carter laag is, trekt het vacuüm in het inlaatsysteem het membraan tegen de veerkracht tegen de opening naar het inlaatsysteem en sluit de klep. Als de druk in het carter toeneemt, wordt het membraan weggeduwd van de opening en wordt de overdruk verlaagd naar het inlaatsysteem.“
“ De carterventilatieklep bestaat in wezen uit een behuizing met een rubberen membraan en veer. Het vacuüm van het inlaatsysteem en de (over) druk in het carter werken in de behuizing. Als de druk in het carter laag is, trekt het vacuüm in het inlaatsysteem het membraan tegen de veerkracht tegen de opening naar het inlaatsysteem en sluit de klep. Als de druk in het carter toeneemt, wordt het membraan weggeduwd van de opening en wordt de overdruk verlaagd naar het inlaatsysteem.“