Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
combischakelaar ramen
combischakelaar ramen
Hoi,
Een technisch vraagje over de combischakelaar ramen/centrale deurvegrendeling/buitenspiegels. Deze stopt er soms in zijn geheel mee. Ik kan hem natuurlijk vervangen, maar verdenk een zekering. Weet iemand welke zekering ik moet checken?
Bij voorbaat dank voor het antwoord en groet Ruud
Een technisch vraagje over de combischakelaar ramen/centrale deurvegrendeling/buitenspiegels. Deze stopt er soms in zijn geheel mee. Ik kan hem natuurlijk vervangen, maar verdenk een zekering. Weet iemand welke zekering ik moet checken?
Bij voorbaat dank voor het antwoord en groet Ruud
Re: combischakelaar ramen
Tis een bekend probleem,meestal de draaddoorvoer in de rubbere balg (A stijl naar deur)gebroken.Op het eerste gezicht zie je niets ,behalve dat de isolatie van de draden geplet is,echter als je verder zoekt is de kern gebroken en maakt af en toe nog contact bij het openen of sluiten van portier.Kabelboom vervangen of opnieuw solderen en met krimpkous isoleren.
sorry das een t4 probleem....t5 is mij niet bekend.

Laatst gewijzigd door STEGMA op 07 jan 2020, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: combischakelaar ramen
Wow: dank voor de sneller en heldere reactie! Daar ga ik snel mee aan de slag. Groet Ruud
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51
Re: combischakelaar ramen
solderen zou ik niet doen, waar het gesoldeerd is is het hard en heb je kans dat de verbinding gewoon terug kraakt. Als je toch wil doe het zelven vervang je het stuk draad dat moet kunnen scharnieren door siliconenkabel en soldeer je het waar de kabel vast ligt en niet hoeft te bewegen.
Re: combischakelaar ramen
Strak plan: dank.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: combischakelaar ramen
Door de summiere informatie kun je hier geen goed en fatsoenlijk antwoord op geven.ruud23 schreef: 07 jan 2020, 17:06 Weet iemand welke zekering ik moet checken?
Bij voorbaat dank voor het antwoord en groet Ruud
Over welke auto, bouwjaar en motorcode gaat het? T5 van 2003 1,9 TDi 84 pk, T5-GP 204 pk benzine van 2015?
Dit is van belang voor welk elektrisch schema voor jouw auto van toepassing is, en waar die zekeringen zitten en welke het dan precies is.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: combischakelaar ramen
Helemaal gelijk, Peter.
Het is een T5 uit 2004, 1.9tdi 105 pk.
Groet Ruud
Het is een T5 uit 2004, 1.9tdi 105 pk.
Groet Ruud
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: combischakelaar ramen
Links onder je stuur net achter je licht schakelaar, de middelste van de onderste 3 zekeringen 30A
Onderste rijtje zekeringen: 40A - 30A - 40 A
Groeten Peter
Onderste rijtje zekeringen: 40A - 30A - 40 A
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: combischakelaar ramen
Goedemiddag,
Kabel is inderdaad de hoofdverdachte. Door er aan te rammelen doet de unit het soms weer even. Ik heb tussen de balgen gekeken: zoals al aangegeven is - is er geen zichtbare breuk.
Kan ik de kabel ergens laten doormeten en repareren? Ik kan dit zelf niet. Tweedehands kopen is volgens mij niet verstandig en ik kan het artikelnummer van een nieuw onderdeel niet vinden (7H0971161AF lijkt van T5 2,5 te zijn).
Bvd en groet Ruud
Kabel is inderdaad de hoofdverdachte. Door er aan te rammelen doet de unit het soms weer even. Ik heb tussen de balgen gekeken: zoals al aangegeven is - is er geen zichtbare breuk.
Kan ik de kabel ergens laten doormeten en repareren? Ik kan dit zelf niet. Tweedehands kopen is volgens mij niet verstandig en ik kan het artikelnummer van een nieuw onderdeel niet vinden (7H0971161AF lijkt van T5 2,5 te zijn).
Bvd en groet Ruud
Re: combischakelaar ramen
Hoi, inmiddels nog wat onderzocht en gepoogd de kabels door te meten - zonder succes (heb het idee dat de kleuren niet met elkaar overeenkomen). In ieder geval alle stekkers in deur en auto met WD40 bewerkt. Het linker raam is opeens te openen en sluiten: goed nieuws. Echter:
- kan altijd geopend en gesloten worden (ook als de auto niet op contact staat);
- het raam opent niet als ik deze via de sleutel van het portier open (rechter raam wel);
- rest van de knoppen op het combipaneel werken niet.
Wie o wie heeft een tip? Bij voorbaat dank en groet Ruud
- kan altijd geopend en gesloten worden (ook als de auto niet op contact staat);
- het raam opent niet als ik deze via de sleutel van het portier open (rechter raam wel);
- rest van de knoppen op het combipaneel werken niet.
Wie o wie heeft een tip? Bij voorbaat dank en groet Ruud
Re: combischakelaar ramen
Hoi, inmiddels ben ik er achter gekomen wat het allemaal niet is (motor van raam en combischakelaar) én dat de kabelbomen nogal verschillen. Op de kabelboom uit de bus staat 7H0 035 HF met slechts 2 stekkers in de cabine. Wordt echter niet herkend op de sloop. Een kabelboom vanaf 2006 past niet.
Ik heb overigens nergens zekeringen kunnen vinden (tip van Peter). Ik heb het ´stopcontact´ losgemaakt en van achteren bekeken - zonder voor mij zichtbaar resultaat.
Wat me opvalt is dat soms het raam even open en dicht kan, met name als de prik van de motor er af is geweest. Dit gaat een paar minuten goed (vergelijkbaar met de tijd dat de bus van het contact is gehaald. Dit is ook niet voorspelbaar (soms wel, soms niet)
Inmiddels kan ik wel op de tast de deur demonteren: dat dus wel weer.
Heeft iemand nog een idee om me verder te helpen? Ik hoor het graag!
Groet Ruud
Ik heb overigens nergens zekeringen kunnen vinden (tip van Peter). Ik heb het ´stopcontact´ losgemaakt en van achteren bekeken - zonder voor mij zichtbaar resultaat.
Wat me opvalt is dat soms het raam even open en dicht kan, met name als de prik van de motor er af is geweest. Dit gaat een paar minuten goed (vergelijkbaar met de tijd dat de bus van het contact is gehaald. Dit is ook niet voorspelbaar (soms wel, soms niet)
Inmiddels kan ik wel op de tast de deur demonteren: dat dus wel weer.
Heeft iemand nog een idee om me verder te helpen? Ik hoor het graag!

Groet Ruud
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
- Locatie: Ruinerwold
Re: combischakelaar ramen
Bij dat laatste bericht ga ik aan de BCM (Board Control Module)denken. Dat is de computer onder het dashboard voor vele ''comfort'' onderdelen. Hierop worden o.a. de ramen aangesloten.
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Re: combischakelaar ramen
Kijk: weer een stapje verder! Ik ga dit zeker onderzoeken: dank.
Re: combischakelaar ramen
We proberen eerst of de storing in de comfort module onder de bijrijdersstoel zit. Die stuurt o a de ramen aan. In ieder geval het minste sloopwerk ;)