Ik heb voor de caravan een opblaasbare voortent van obelink bijna 400 euro,
voor mijn campertje zoek ik hetzelfde maar is allemaal te groot.
weet een wwjer wat of een tip(je)
Opblaasbare bustenten heb je er in vele vormen en maten! Misschien kan je aangeven aan welke maten je zit te denken.
Voortenten zijn op veschillende manieren te plaatsen, zo heb je tunneltenten die haaks op je bus staan, tunneltenten die langs je bus staan en tipi- achtige tenten die min of meer vierkant zijn. Wij hebben zelf vorig jaar een grote opblaas tunneltent gekocht omdat we de ruimte willen hebben. Ik heb veel op internet zitten vergelijken om een geschikte tent te vinden en ben vervolgens bij een winkel gaan kijken die hem heeft staan om zeker te zijn dat hij voldoet. Zoek eens op de merken DWT, Outwell, Bardani, Vango, Reimo, Kampa en Eurotrail. Elk merk heeft wel plaatjes met afmetingen op de site staan. Vervolgens kan je eens gaan kijken bij winkels als de Voortgang, Obelink, OutdoorXl, De Wit, Campodoorshop om ze in het echt te zien.
Het is ook aan te raden om een bevestigingsrail op je bus te monteren zodat je de tent makkelijk kan bevestigen aan de bus.
Ik weet niet of je het gaat redden voor 400 euro, bustenten zijn over het algemeen ietsje duurder.
Succes met de zoektocht
Ik heb er een van Kampa (Cross Air VW). Van andere merken vind je er toch ook makkelijk die aansluiten op een busje?
Zoals al gezegd: wat bedoel je met 'te groot'? Gaat het om de aansluithoogte, de lengte, het algemene formaat... En het is inderdaad zo dat de pneumatische bustenten duurder zijn dan die met een buizenframe. Voordeel is vooral bij het opzetten: dat gaat veel sneller. Opbergen duurt naar mijn ervaring bijna even lang, want je moet alles in de zak krijgen.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Zoiets is het inderdaad om het rek te bevestigen. Waar je wel rekening mee moet houden, maar dat is al vele malen vermeld, is dat het rek - zeker indien er fietsen op staan - de achterklep veel zwaarder maakt. De veren om de deur open te houden, moeten dus zwaarder zijn.
Met het rek dat ik heb (ik vermoed Fiamma, maar het kwam met het busje en is dus oeroud), moet ik wel opletten met de pedaalstand van de fiets die tegen de klep aan staat. Als je het niet goed doet, komt de pedaal tegen het busje aan en dan loop je schade op.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Ik heb bijna dezelfde fiamma voor vier fietsen alleen die twee onderstukjes zijn anders twee schroefje aandraaien.
Ik heb ook een speciale anwb kist voor op de trekhaak van 25 jaar geleden die precies op en voor de kentenplaat past,
de kist wil ik nu lager dus ga ik twee stuks vierkante holle pijpen er onder laten lassen, bij piet de lasser.
Ik heb donderdag twee vierkante pijpen van 50cm onder de bus laten lassen zijkant waar het reservewiel ligt.
Twee stroken aan de pijpen, 2 x 1 meter pijp erin zodat deze erin eruit kan, met gelaste moeren, nu de kist erop
zo als ik de klep open doe ik de kist naar achteren kan trekken. ik heb 4 plastic kisten voor de spullen.
jammer dat ik het niet voor elkaar krijg om een foto te plaatsen(ligt aan mij) moet 4 gaten boren voor de kist.
eerst moet het goed droog weer worden, en nu kijken voor een cruise control, heb wel een obd maar t4 1997
met 2.5 benzinemotor, kan niet zomaar,moet op de ouderwetse manier met zo een blauw ding met draden.
we zien wel.