Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu ondr bestuurdersstoel

vragen over de T4
Plaats reactie
Colin
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2019, 21:33

Accu ondr bestuurdersstoel

Bericht door Colin »

Hoi allen

Ik wil een LifePo4 accu onder mijn bestuurdersstoel plaatsen. Qua maten gaat dat prima. Ik wil hem vastzetten met twee ijzeren hoekprofielen met daarom een spanband. Maar die hoekprofielen zouden met zelftappers door de vloermat en de cabine bodem vastgezet moeten worden. Nou zit daar natuurlijk de dieseltank.... Een zelftapper moet door dat 'boorkopje' wat er aan zit wel zo'n 4mm door het blik van de cabinebodem heen voordat de schroefdraad 'pakt'.

Weet iemand of de dieseltank superstrak tegen de cabinebodem zit? Ik heb eens goed gekeken onder de auto maar je kan het eigenlijk echt niet zien. Er zit teveel chassis, etc om het goed te kunnen zien of afleiden.

Wie heeft hier ervaring mee of een andere manier.

Het systeem met de hoekprofielen en een spanband werkt prima weet ik uit ervaring en de LifePo4 accu heeft geen maten zoals een 'gewone' accu. Dus een standaard beugel gaat niet.

Ik hoor het graag. Dank voor het meedenken.

Groet!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu ondr bestuurdersstoel

Bericht door Multivan Generation »

Stoelconsoles even uit je bus halen, 4 gaatjes boren en je hoekprofieltjes met popnagels vastzetten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
idh
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Accu ondr bestuurdersstoel

Bericht door idh »

Of je pakt een stoelonderstel van een Caravelle of Multivan waar al standaard een accubak in zit.
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Colin
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2019, 21:33

Re: Accu ondr bestuurdersstoel

Bericht door Colin »

Ik denk inderdaad dat dat het moet worden. Met wat langere hoekprofielen vastzetten op de bestuurdersconsole. En met popnagels is helemaal mooi.

Dank.
Plaats reactie