Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor valt stil na 5 seconden

vragen over de T4
Plaats reactie
TDB

Motor valt stil na 5 seconden

Bericht door TDB »

Dag iedereen! Ik heb een VW T4 transporter 1998, 1.9 TD
Dit is de situatie: bij het rijden over een verkeersdrempel gisteren is bij het "neerkomen" de motor direct afgeslagen. Dit is een relatief harde schok die hij heeft gekregen. Hij wilt daarna nog wel starten, draaid een 5 tal seconden "normaal" en valt dan weer stil.

Ik heb dit een jaar geleden ook voor gehad. Na een drempel, stilvallen van de motor met het verschil dat die toen niks meer deed. Uiteindelijk baterij vervangen, de starter en een kabel direct van het motor blok door verbonden naar het contact. Het echte probeem toen is vaag maar wss iets met de bekabeling van het contact?

Nu vraag ik mij af of jullie mij kunne zeggen wat het probleem nu kan zijn.
Hij gloeit voor normaal. Start. Draait 5 seconden, ik kan gas geven... en valt dan uit?
En het ! Lampje dat brand...

Alavast dank.
TDB

Re: Motor valt stil na 5 seconden

Bericht door TDB »

Update: het is gelukt! Afsluiter injectiepomp vervangen want die vonkte bij het gas geven. Zodra we de gas loste viel de motor uit.

1 jaar geleden hebben wie de transponder omzijlt door direct door te vebinden naar het contact.

Grt T.
Hanz

Re: Motor valt stil na 5 seconden

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum en bedankt voor de terugkoppeling van de oplossing. Dat is precies waar het forum zijn waarde aan ontleent.
De eerste oplossing (directe verbinding) van een jaar geleden was dus symptoombestrijding en de echte oorzaak was daarmee niet weggenomen, maar nu wel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie