Ik ben al enige tijd op zoek naar een lekstroom in mijn bus. Nu heb ik van het weekend gevonden dat mijn deurvergrendeling veel meer stroom trekt dan normaal is. Dit stille verbruik loopt op naar iets meer dan 1 ampère als de deuren vergrendeld zijn. Nu wil ik uitzoeken welke deur de veroorzaker van dit hoge stroomverbruik is. De bijrijderskant heb ik al los gekregen, maar die was het niet. Wat nog overblijft zijn de bestuurderskant en de schuifdeur. Nu is mijn vraag hoe ik gemakkelijk de deurvergrendeling van de schuifdeur kan ontkoppelen?
Haal het contact plaatje op de B-stijl eens los, dat waar de pinnetjes in de schuifdeur de B-stijl raken.
Dan krijgt alles wat in de schuifdeur zit geen spanning meer.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
michieltje schreef: 20 apr 2020, 21:32
Beste bus vrienden,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een lekstroom in mijn bus. Nu heb ik van het weekend gevonden dat mijn deurvergrendeling veel meer stroom trekt dan normaal is. Dit stille verbruik loopt op naar iets meer dan 1 ampère als de deuren vergrendeld zijn. Nu wil ik uitzoeken welke deur de veroorzaker van dit hoge stroomverbruik is. De bijrijderskant heb ik al los gekregen, maar die was het niet. Wat nog overblijft zijn de bestuurderskant en de schuifdeur. Nu is mijn vraag hoe ik gemakkelijk de deurvergrendeling van de schuifdeur kan ontkoppelen?
Alvast bedankt!
Michiel
Bekijk ook eens de kabel in de doorvoer aan je bestuurdersdeur . Die gaan wel vaker beschadigen door het openen/sluiten van de deur . De kabetjes worden broos door ouderdom , en misschien zit er een kabeltje bij dat contact maakt .
Ik heb bij mijn T4 een paar maand geleden ook de bekabeling in de doorvoer aan bestuurdersdeur vervangen , de oude was al vrij krokant ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper