En ik zag dat de reflectors (?) van het dimlicht bovenin niet meer zijn zoals het hoort, APK-technisch blijkbaar toch nog goed genoeg.
Om het mijzelf wat gemakkelijker te maken hierbij de vraag welke website/bedrijf schappelijke prijzen heeft en is zo'n hele koplamp-unit zelf te vervangen?
Aansluitend nog een tip gevraagd om de doffe koplampschermen weer helder te krijgen?
Alvast dank voor jullie tips, groet, Corien.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koplampreflectors vervangen
Re: Koplampreflectors vervangen
Doffe koplampen kan je polijsren. Werkt prima en niet zo duur.
- krekwakwol
Ik heb de glazen wel met tandpasta op een vochtige doek gepolijst, kost (bijna) niets en werkt prima.
En......ze ruiken weer fris
En......ze ruiken weer fris

Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Maar daarna heb je alleen wit licht!krekwakwol schreef: 29 apr 2020, 20:12 Ik heb de glazen wel met tandpasta op een vochtige doek gepolijst, kost (bijna) niets en werkt prima.
En......ze ruiken weer fris![]()

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dag Corien,Corien schreef: 29 apr 2020, 14:06 En ik zag dat de reflectors (?) van het dimlicht bovenin niet meer zijn zoals het hoort, APK-technisch blijkbaar toch nog goed genoeg.
Om het mijzelf wat gemakkelijker te maken hierbij de vraag welke website/bedrijf schappelijke prijzen heeft en is zo'n hele koplamp-unit zelf te vervangen?
Aansluitend nog een tip gevraagd om de doffe koplampschermen weer helder te krijgen?
Alvast dank voor jullie tips, groet, Corien.
veel reflectoren van koplampen van een T5, en vooral die van dubbele koplampen, branden in.
Dit komt door de zeer matige kwaliteit van het chroom in de koplamp.
Er zijn verschillende websites die andere koplampen aanbieden.
Zoek maar eens met de zoektermen Valeo VW T5 en Magnetti Marelli VW T5.
En ja, je zult dan ook andere onderdelen tegenkomen, maar normaal gezien ook koplampen.
Koplamp reflectoren kun je in principe niet los vervangen, er is geen los partnummer voor.
Is dat te moeilijk? Nou nee, zo heb ik al meerdere koplampen projecten achter mij.
Een gehele koplampunit is prima zelf te vervangen, waarbij ik je het advies wil geven om ze meteen per paar te vervangen in verband met verschillende helderheid van de koplampglazen en mogelijk verschil in licht-output.
Voor het vervangen van koplampunits moet de gehele voorbumper er af.
Klinkt wellicht eng, maar hiervan zijn filmpjes op internet te vinden.
Je zult alleen het juiste gereedschap moeten hebben.
Een extra persoon of extra handje is gezien de grootte wel wenselijk.
Omdat de gehele voorbumper er dan af moet, is/mijn advies om dus meteen beide koplampen te vervangen,
dan hoef je die exercitie maar één keer te doen

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Voor het vervangen van koplampunits moet de gehele voorbumper er af.
Hallo Peter en anderen,
bedankt voor de informatie. Polijsten gaat zeker lukken.
Voorbumper er af, is in het filmpje ook te zien welk gereedschap daarvoor nodig is? Speciaal gereedschap?
Weer wat te doen deze schrale meivakantie...
Groet, Corien
Hallo Peter en anderen,
bedankt voor de informatie. Polijsten gaat zeker lukken.
Voorbumper er af, is in het filmpje ook te zien welk gereedschap daarvoor nodig is? Speciaal gereedschap?
Weer wat te doen deze schrale meivakantie...
Groet, Corien