Hey folks,
Up grade kit is fantastisch. deze had ik ook in mn T4 ! Achteraf nog een afstandsbediening gemonteerd, TOPPIE !
Nu, voor allen die een beetje handig zijn , je moet niet bang zijn om een WEBASTO in te bouwen, er zijn écht fantastisch goeie handleidingen bijgeleverd mét fotos. Ook een electrisch plan is bijgeleverd.
Ik weet het wel, je maakt je zorgen om het doorboren van de bodem, het aansluiten van de bedrading , het doorsnijden van leidingen enz... echter , wanneer je de inbouwbeschrijving volgt moet je al een

zijn om het fout te doen !
De eerste reacties geven me toch al het gevoel dat er wel een aantal mensen zijn die aan de slag willen.
De winter komt er aan , het is pakjestijd , mischien een Webasto onder de kerstboom ?
Even wat uitleg voor hun die dit niet weten.
Indien je T5 is uitgerust met een koelvloeistofvoorverwarmer, dan kan je een upgrade-kit aanschaffen bij de webasto dealer. Deze word geleverd mét een klok waarmee je dus een standverwarming hebt. In optie kan je deze ook nog uitvoeren met een draadloze afstandsbediening.
echter, wanneer je géén koelvloeistofvoorverwarmer hebt kan je een hete luchtstandverwarming monteren.
Het is in de reportage die ik wil maken precies om deze te doen.Ook deze kan je aansturen met een klok waarmee je morgenvroeg lekker warm kan instappen zonder dat ijskrabben.
Interieur warm , ruiten ijsvrij , vrouwtje en the kids geen klappertanden enz...
kosten : volledige kit voor dieselmotoren ongeveer 1100 Euro.
even zoeken op e-bay of aanverwanten en je vind de kit reeds vanaf 750 Euro's !
Daar ik lange dagen werk heb ik echter tijdens de week geen tijd om hem in te bouwen. Ik ga dus volgend week-end aan de slag en maak daarna de reportage.
geduld is een schone deugd !
Warme groetjes,
John