Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben begonnen met de WEBASTO inbouw !

vragen over de T5
Plaats reactie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Ik ben begonnen met de WEBASTO inbouw !

Bericht door johnny van de voorde »

Hey beste weetjewellers.

Ik ben vandaag begonnen met de inbouw van een WEBASTO standverwarming AIRTOP 2000, gekocht op E-Bay !

Dit is de 2e keer dat Ik zulks inbouw, dus dit word een makkie. :gekte

Wanneer er geinteresseerden genoeg zijn, wil Ik gerust een fotoreportage maken en deze graag toevoegen aan tips en trucs. :alarm
Eerder maakte ik reeds de ombouw van de eberspacher voor de T4 :politie (zie tips en trucs T4 !

Mijn nagelnieuwe T5 is niet uitgerust met een extra waterverwarmer, vandaar de keuze voor de WEBASTO luchtverwarmer.

Geinteresseerden ????

yep ! , John.
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Bericht door lexy »

Ik denk dat er genoeg zijn die geintereseerd zijn.
Natuurlijk willen ze weten hoeveel was je kwijt en hoelang doe je erover.
Ik hoop dat het een mooie , duidelijke reportage word.
Alvast succes
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

graag zelfs

Bericht door sep »

Hey Johnny ,als je er een verslag van wilt maken ,dan zou dat zeer welkom zijn ,waarschijnijk dat er net als ik mensen zijn die een zelfinbouw overwegen ,maar niet goed durven te beginnen ,dit zou dan de doorslag kunnen geven .

mvg Sep

:klappen
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Mooi project Johnny. Heb ik respect voor als je dit zelf aandurft :toppie

Toevallig heb ik vandaag de offerte van Webasto binnengekregen voor het uitbreiden van de Thermtop-C naar volledige standkachel !

Kosten zijn € 419,- ex. voor de Upgradekit, digitale tijdklok EN inbouw ! Ik kan er ook nog een AB bijnemen , maar die kost dan weer € 280,- :groteogen Die gaat er dus waarschijnlijk niet inkomen !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Hey folks,

Up grade kit is fantastisch. deze had ik ook in mn T4 ! Achteraf nog een afstandsbediening gemonteerd, TOPPIE ! :gekte :gekte :gekte

Nu, voor allen die een beetje handig zijn , je moet niet bang zijn om een WEBASTO in te bouwen, er zijn écht fantastisch goeie handleidingen bijgeleverd mét fotos. Ook een electrisch plan is bijgeleverd.

Ik weet het wel, je maakt je zorgen om het doorboren van de bodem, het aansluiten van de bedrading , het doorsnijden van leidingen enz... echter , wanneer je de inbouwbeschrijving volgt moet je al een :bonk zijn om het fout te doen !

De eerste reacties geven me toch al het gevoel dat er wel een aantal mensen zijn die aan de slag willen.

De winter komt er aan , het is pakjestijd , mischien een Webasto onder de kerstboom ?

Even wat uitleg voor hun die dit niet weten.

Indien je T5 is uitgerust met een koelvloeistofvoorverwarmer, dan kan je een upgrade-kit aanschaffen bij de webasto dealer. Deze word geleverd mét een klok waarmee je dus een standverwarming hebt. In optie kan je deze ook nog uitvoeren met een draadloze afstandsbediening.

echter, wanneer je géén koelvloeistofvoorverwarmer hebt kan je een hete luchtstandverwarming monteren.

Het is in de reportage die ik wil maken precies om deze te doen.Ook deze kan je aansturen met een klok waarmee je morgenvroeg lekker warm kan instappen zonder dat ijskrabben.

Interieur warm , ruiten ijsvrij , vrouwtje en the kids geen klappertanden enz...
kosten : volledige kit voor dieselmotoren ongeveer 1100 Euro.
even zoeken op e-bay of aanverwanten en je vind de kit reeds vanaf 750 Euro's !

Daar ik lange dagen werk heb ik echter tijdens de week geen tijd om hem in te bouwen. Ik ga dus volgend week-end aan de slag en maak daarna de reportage.

geduld is een schone deugd !

Warme groetjes,

John
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Voor schildertje,

Hey schilder , voor die prijs is'tie toch ingebouwd hoop ik ?

De up-grade kit voor een kleine 400 euro's is écht de moeite. Wanneer dit is ingebouwd vind je hem gouw 800 euro waard , zo goed is t'ie !

De bijkomende afstandsbediening kan je ook nog achteraf laten inbouwen. Deze kant en klare set is gewoon in te pluggen in de reeds vooruitgeruste kabelboom.

Zeg dit gewoon wanneer je de upgrade kit laat inbouwen, dan kunnen ze de stekker op een goed toegankelijke plaats reeds klaarleggen.

écht , niet twijfelen , gewoon doen !

Toch nog twijfels ??? Is de prijs te hoog ??? Vraag gewoon een cadeaucheque van de webasto dealer aan de ganse familie, in plaats van de jaarlijks terugkerende pakjes onder de kerstboom !

Doen !

John.
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Bericht door doka Rick »

Hallo Johnny,

ik heb ook een hetelucht kacheltje liggen. Het is een Webasto HL18. Dit is een voorloper van de Airtop modellen.

Nu heb ik een vraag is het mogelijk dat ik een copy krijg van de inbouw handleiding. Kosten van het kopieren zijn voor mij natuurlijk.

Ik hoor het wel,

Groeten Rick
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

HEY DOCA,

Ik vermoed dat deze inbouw niet op dezelfde manier word aangesloten dan de AIRTOP;

Ik zoek het straks even op en zet het op dit forum.

Nu eerst even tijd voor ons vrouwtje en de kids, daarna wat pc -en !

Greetz.

Kopy van de inbouw , geen probleem hoor , die stuur ik je graag op; enne, Ik ben een belg, ik doe dit GRATIS ! no problem (dat van die belg , grapje) :happy :bifun :gekte :klappen :bifun :bifun
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Hey DOCA

Er schiet mij net iets te binnen, Ik heb een fijn internetadres waar je de inbouwhandleidingen van bijna alle WEBASTO kachels kan vinden.

http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html
Groetjes,

John.
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Bericht door doka Rick »

Bedankt voor de link.

Ik denk dat het wel moet gaan lukken.

Succes met de inbouw!

Groeten RIck
Plaats reactie