Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo druk valt steeds weg.

vragen over de T4
Gesloten
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door STEGMA »

Er loopt ook een vacuüm slang naar ecu is die ook vervangen?wastegate stang aansluiting niet gescheurd(slecht te zien)? Luchtmassameter kapot of slechte kabelverbinding?roostertje in lmmhuis niet vervuild?Dichtsbijzijnde garage voor jou ,Oirschot de vwgarage heeft ervaring met t4 :toppie
Laatst gewijzigd door STEGMA op 16 jul 2020, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door Snautzer »

Trek de stekker eens van de lmm af. En kijk eens of dat beter gaat. Kijk ook eens of er geen rotzooi voor de inlaat ligt van je luchtfilter. En van de lmm.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door STEGMA »

Vanaf ecu (mapsensor)loopt de slang rubber/kunstof wit
richting intercooler, die trouwens ook lek kan zijn....
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door Snautzer »

Superoo schreef: 16 jul 2020, 21:05
SMEGMA schreef: 16 jul 2020, 17:39 Er loopt ook een vacuüm slang naar ecu is die ook vervangen?wastegate stang aansluiting niet gescheurd(slecht te zien)? Luchtmassameter kapot of slechte kabelverbinding?roostertje in lmmhuis niet vervuild?Dichtsbijzijnde garage voor jou ,Oirschot de vwgarage heeft ervaring met t4 :toppie
Waar loopt die vacuümslang naar de ECU?
Is dat die met dunne witte kunststof leiding die overgaat naar een vacuümslang en in het midden van de bus naar binnen gaat?
Ik zal morgen de LMM eens checken

Snautzer schreef: 16 jul 2020, 18:11 Trek de stekker eens van de lmm af. En kijk eens of dat beter gaat. Kijk ook eens of er geen rotzooi voor de inlaat ligt van je luchtfilter. En van de lmm.
Als de LMM kapot zou zijn, zou die dat dan niet aangeven op de laptop dmv OBD?
Lmm kapot hoeft niet een foutmelding melding te geven.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door STEGMA »

Ecu zit rechts tegen schutboard waar je rechterspatscherm op geschroefd is als je de motorkap opent
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door sgsdebruijn »

Trek de vacuümslang eens van de wastegate en ga dan eens rijden, als er dan nog geen druk is is er iets met de turbo. Niet helemaal doortrekken tot 4000rpm omdat je geen beveiliging (druk) meer hebt op de turbo

Deze bus heeft geen vacuumslang naar de ECU dus stop maar met zoeken. tot 99 hadden de bussen dat, zit nu gecombineerd op je intercooler (stekker/sensor bestuurderskant in IC)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door MiNiER »

Inderdaad als ik zo de problemen aanhoor lijken die ook wel op van mij enige tijd geleden. Verholpen door de LMM te vervangen, maar ik had wel een automaatbak. Weet niet of dat veel uitmaakt. Ik had toen ook zo’n slang die naar ecu ging.
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door Roffel »

Precies het zelfde probleem gehad met onze ACV, het heeft ons veel geld gekost en uiteindelijk heb ik de EGR verwijderd en vervangen door een EGR delete kit, nooit meer problemen gehad. De 5 cilinder loopt nu veel mooier en zuiniger.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Turbo druk valt steeds weg.

Bericht door dennisvt4 »

Ik zou het een rijdend uitlezen. Hoe concludeer je nu dat de turbo druk wegvalt ?

Ik heb ooit een defecte brandstof pomp gehad wat ook begon met vermogen wat weg viel

Als je rijdend een log kan maken ( met vagcom) kom je misschien al verder
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gesloten