jan2009 schreef: 04 aug 2020, 19:57
@peetjeadhdtje: Dank, zag recent de verbruiksverschillen tussen de 2.5 en 1.9. Wordt hoogstwaarschijnlijk een 1.9 voor mij.
Ehh , als ik vragen mag?
Hoe gigantisch groot zijn dan de verschillen in gebruik?
Persoonlijk denk ik dat een 1,9 TD net iets harder moet werken in een vakantie setting , heuveltjes , bergjes enz. , t.o.v . een 2,5 TDI
Maar kan er ook helemaal naast zitten hoor , dus vertel, ik leer graag bij .
Ik moet je de bron schuldig blijven (google me suf en kom vanalles tegen) maar er stond zoiets dat in zowel (mn) de diesel (maar ook de benzine varianten) van de T4 de hogere segment motoren makkelijk tientallen (volgens mij stond er 40%) meer kunnen verbruiken dan de lagere motoren.
Natuurlijk heeft eea te maken met je rechtervoet en hoe je de bus gebruikt, hoe de bus onderhouden is etc, echter ben ik een rustige rijder en zal niet zo snel in de bergen rondrijden. Voor mij voldoet een 1.9 hoogstwaarschijnlijk prima en als die ook nog eens zuiniger is, top!
@Hanz: Thanks auto-ambulance helemaal nog niet aan gedacht, is zeker een goede optie. Zit een goed autobedrijf vlakbij kan waarschijnlijk prima prijsje maken
@peetjeadhdtje: Haha no worries mede nieuwkomer!
Verder ben ik nu aan het twijfelen of ik nu een hefdak zelf erop ga zetten of toch voor een verhoogde bus ga (bijv. MB Sprinter). Ben niet zo happig op om in de buitenkant te gaan zagen zonder ervaring (lekkages ed), en zo'n verhoogde bus kost nauwelijks meer in de wegenbelasting (scheelt zo'n twee tientjes per kwartaal volgens mijn berekeningen).