Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Spiegelkappen (bovenste gedeelte) wrappen is zo goed als klaar. Sneak preview :
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Ik vind de gewrapte sidebars in carbon wrapfolie er mooi uitzien. Benieuwd hoe ze staan eenmaal gemonteerd.
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Knap stukje wrapwerk
Ben benieuwd hoe dat gaat staan!

Ben benieuwd hoe dat gaat staan!
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Dat is inderdaad heel netjes gewrapt!!
Ook de remmen zien er heel goed uit!

Ook de remmen zien er heel goed uit!

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Thnx
. De gespoten & gewrapte spiegelkappen en ook de sidebars zitten inmiddels gemonteerd. Ook de bumper zwartglans gespoten grill met een meegespoten blauwaccent zoals die van de remmerij zit er weer op. Gewaagd maar of geslaagd ? Schiet er maar op, kan het wel hebben
. Ikzelf denk nog wat aan het chroom te moeten gaan doen. Weet niet of ik hier zo blij mee ben.
Later deze week word de BBK van ALCON (by REVO) remmen vóór gemonteerd en de powerflex bussen. Ben er inmiddels wel achter dat ik heel benieuwd ben naar de stabi's van H&R want de originele bevallen totaal niet
.


Later deze week word de BBK van ALCON (by REVO) remmen vóór gemonteerd en de powerflex bussen. Ben er inmiddels wel achter dat ik heel benieuwd ben naar de stabi's van H&R want de originele bevallen totaal niet

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Blauwe streep op de bumper doet mij denken dat iemand de afplak tape is vergeten. Staat in mijn ogen los van de rest van de details die je aanbrengt. Mijm mening hè zullen anderen zijn die dat juist mooi vinden. 

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben over de voorzijde nog niet helemaal tevreden. Donderdag wil ik zien hoe de resterende chroom delen staan in de wrap folie carbon look.
Wordt vervolgd

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Mijn smaak is dat blauw ook niet echt.. sorry, maar ik vind het totaal niet staan bij het complete plaatje.
Verder staat het carbon wel echt heel netjes!
Verder staat het carbon wel echt heel netjes!
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Doet mee ook hieraan denken.( eens kijken of je dit beeld uit je geheugen krijgt)
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Zijn jullie he-le-maal besmurft met dit soort plaatjes ? Ik vind dit niet smurf hoor. Had ik echt niet van jullie gesmurfd
. Ik vind het gewoon dikke smurf 


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Van alle aanpassingen die er nu uitgevoerd zijn, wat heb je nu daadwerkelijk zelf gedaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Daadwerkelijk alles zelf betaaldMultivan Generation schreef: 15 sep 2020, 18:12 Van alle aanpassingen die er nu uitgevoerd zijn, wat heb je nu daadwerkelijk zelf gedaan?


- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
gewrapte sidebars in carbon wrapfolie
nog nooit gezien, geweldig
nog nooit gezien, geweldig

Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project
Vandaag de upgrade remmenset gemonteerd, 5.1 remvloeistof gebruikt, Powerflex vóór gemonteerd, kentekenplaten vastgenageld en natuurlijk....heerlijk gekl**t met de B14 schroefset, natuurlijk....wat gelukkig bij een bus een stuk makkelijker gaat
Aan de remmen moet ik qua pedaal gevoel even wennen en nog niet mee kunnen ankeren want eerst een beetje inremmen. Als je het verschil in afmetingen ziet van de originele remklauw/ 310 mm. remschijf t.o.v. onze geupgrade remklauw/380 mm. remschijf en het verschil voelt in gewicht.........wow, de originele OEM remmerij combi lijkt dan wel een zak lood vergeleken met het gewicht van deze BBK !
Ik moet zeggen dat ik deze T6.1, zo hij er nu met deze blauwe details erbij staat, wel mooi vindt. Was benieuwd hoe het blauw het in het totaalplaatje zou doen maar we zijn er tevreden over. Dus dat scheelt weer spuitwerk
.
Powerflex voorkant gemonteerd en opnieuw uitgelijnd (foto van de waardes staat hier ergens onder). Je kunt wel wat meer doen, aanrader. Helaas, de Powerflex van de achterzijde was niet geleverd dus afwachten wanneer dat later alsnog gedaan kan worden.
Tja, last but not least, het veranderen van de rijhoogte van de B14. Hij stond uiteindelijk voor aanvang op vóór 36,5/achter 37,5 cm. Comfort was er, prima handling en zeer sportief rijden een genot maar navenant ferm, zeer direct, veel stuurgevoel naar het wegdek, drempels rustiger nemen zoals met verlaagde personenauto's ook moet. We hebben hem nu op vóór 38/achter 39 cm. gezet. (voor degenen die geen ervaring hebben met een schroefset) : nu is het zo dat bij m.n. het schroeven aan de achterzijde van de achterveer het niet zo is dat 1 cm. naar beneden schroeven - zodat de bus hoger komt te staan - dit betekent dat de bus in hoogte 1 cm. stijgt. Nee. Ik heb dus ontdekt dat de achterveer van een B14 schroefset een bijzondere is. Meer dan 1 cm. naar beneden geschroeft deed de bus meer dan 3.5 cm. stijgen. Advies is dus om in kleine stapjes van zeg 5 mm. de stelschroef B14 achterveer bij te stellen om te zien wat er gebeurt qua rijhoogte. Dus na heerlijk gekl**t met de schroefset uiteindelijk besloten om eens even te rijden met de set-up vóór 38/achter 39 cm. (gemeten hart wielnaaf tot onderkant wielkast). Ik was tot voor kort wat onzeker over hoe de achterveer van de B14 zat qua samengedrukt maar die veer klopt dus gewoon (zonder veel lading/gewicht iig), alleen mee leren omgaan v.w.b. het afstellen en zoeken naar de set-up die je prettig vind.
Het resultaat van een B14 rijhoogte verandering van ca 1.5. cm. ? Voor het eerst rijd ik in een bus met een schroefset en ook voor de eerste keer met een Bilstein. Ik sta versteld van het resultaat
. Ik bedoel dat je qua comfort nog het allermeest merkt want die is met een hele grote stap toegenomen ! Ik was hier zeer verbaasd over en begin steeds meer plezier te krijgen in deze set. Ik ben inmiddels een fan
Afijn, een plaatje bij het praatje.

Aan de remmen moet ik qua pedaal gevoel even wennen en nog niet mee kunnen ankeren want eerst een beetje inremmen. Als je het verschil in afmetingen ziet van de originele remklauw/ 310 mm. remschijf t.o.v. onze geupgrade remklauw/380 mm. remschijf en het verschil voelt in gewicht.........wow, de originele OEM remmerij combi lijkt dan wel een zak lood vergeleken met het gewicht van deze BBK !
Ik moet zeggen dat ik deze T6.1, zo hij er nu met deze blauwe details erbij staat, wel mooi vindt. Was benieuwd hoe het blauw het in het totaalplaatje zou doen maar we zijn er tevreden over. Dus dat scheelt weer spuitwerk

Powerflex voorkant gemonteerd en opnieuw uitgelijnd (foto van de waardes staat hier ergens onder). Je kunt wel wat meer doen, aanrader. Helaas, de Powerflex van de achterzijde was niet geleverd dus afwachten wanneer dat later alsnog gedaan kan worden.
Tja, last but not least, het veranderen van de rijhoogte van de B14. Hij stond uiteindelijk voor aanvang op vóór 36,5/achter 37,5 cm. Comfort was er, prima handling en zeer sportief rijden een genot maar navenant ferm, zeer direct, veel stuurgevoel naar het wegdek, drempels rustiger nemen zoals met verlaagde personenauto's ook moet. We hebben hem nu op vóór 38/achter 39 cm. gezet. (voor degenen die geen ervaring hebben met een schroefset) : nu is het zo dat bij m.n. het schroeven aan de achterzijde van de achterveer het niet zo is dat 1 cm. naar beneden schroeven - zodat de bus hoger komt te staan - dit betekent dat de bus in hoogte 1 cm. stijgt. Nee. Ik heb dus ontdekt dat de achterveer van een B14 schroefset een bijzondere is. Meer dan 1 cm. naar beneden geschroeft deed de bus meer dan 3.5 cm. stijgen. Advies is dus om in kleine stapjes van zeg 5 mm. de stelschroef B14 achterveer bij te stellen om te zien wat er gebeurt qua rijhoogte. Dus na heerlijk gekl**t met de schroefset uiteindelijk besloten om eens even te rijden met de set-up vóór 38/achter 39 cm. (gemeten hart wielnaaf tot onderkant wielkast). Ik was tot voor kort wat onzeker over hoe de achterveer van de B14 zat qua samengedrukt maar die veer klopt dus gewoon (zonder veel lading/gewicht iig), alleen mee leren omgaan v.w.b. het afstellen en zoeken naar de set-up die je prettig vind.
Het resultaat van een B14 rijhoogte verandering van ca 1.5. cm. ? Voor het eerst rijd ik in een bus met een schroefset en ook voor de eerste keer met een Bilstein. Ik sta versteld van het resultaat


Afijn, een plaatje bij het praatje.