Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 250pk
Als je verstandig bent bestel je de nog verkrijgbare 174 pk, want zoals het er nu uit ziet, gaat VW door met ontwikkelen van de 4 cilinder, die waarschijnlijk meer vermogen moet genereren.
Kortom, een V6 zal altijd toekomst muziek blijven.
Kortom, een V6 zal altijd toekomst muziek blijven.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: T5 250pk
De benzine 3.2 V6 is te chippen in de richting van 250pk.johan197 schreef:Kan iemand mij meer vertellen over de nieuwe T5 met 250pk die volgend jaar zou komen ?
Multivan T5 Comfortline 130pk
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Weet niet of die 3.2benzine motor een FSI blok is, maar anders kan er lekker een gaspot achterin en rijd je lekker goedkoop met een boel vermogen.
De bus van mn baas is 2week geleden nl total loss gereden, maar die kijkt nu ook serieus naar een alternatief voor diesel nu dit zo duur word
De bus van mn baas is 2week geleden nl total loss gereden, maar die kijkt nu ook serieus naar een alternatief voor diesel nu dit zo duur word
T4 2.5TDI 88pk 1999
De 3,2 vr6-motor heeft minder koppel dan de 5-cilinder tdi's. Voor zo'n zware auto als de T5 is de vr-6 eigenlijk niet echt geschikt. Wil je met deze motor een beetje vooruit komen, dan moet je veel toeren draaien en dat gaat weer ten koste van het verbruik. Bij gebruik van lpg is deze motor aan verhoogde slijtage onderhevig. Voor de Touareg hebben ze niet voor niets de cilinderinhoud naar 3,6 liter verhoogd. Zo krijgt de motor iets meer koppel.
Vanuit economisch oogpunt is een tdi nog altijd de meest economische krachtbron.
Vanuit economisch oogpunt is een tdi nog altijd de meest economische krachtbron.
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
De 3.2 VR6 is geen FSI blok Henri, en daarnaast denk ik dat alles gewoon te heet gaat worden op gas. En als laatste is gas om op te koken 

T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Hij heeft minder koppel dan de 174pk versie, maar het verschil met de 130pk versie is verwaarloosbaar vind ik. En het is inderdaad zo dat een LPG auto meer slijtage heeft, maar de auto's gaan in dit geval vaak toch niet langer dan 2 jaar mee en dan worden ze vervangen dus groot onderhoud hoef je niet te verwachten en zo wel valt het binnen de garantie.vaniac schreef:De 3,2 vr6-motor heeft minder koppel dan de 5-cilinder tdi's. Voor zo'n zware auto als de T5 is de vr-6 eigenlijk niet echt geschikt. Wil je met deze motor een beetje vooruit komen, dan moet je veel toeren draaien en dat gaat weer ten koste van het verbruik. Bij gebruik van lpg is deze motor aan verhoogde slijtage onderhevig. Voor de Touareg hebben ze niet voor niets de cilinderinhoud naar 3,6 liter verhoogd. Zo krijgt de motor iets meer koppel.
Vanuit economisch oogpunt is een tdi nog altijd de meest economische krachtbron.
En het economische oogpunt vind ik wel meevallen. Diesel is een keer zo duur als gas, maar je rijd er niet een keer zo ver op dus qua brandstof zal het wel uitkunnen. En over de wegenbelasting maar te zwijgen, zekers op geel kenteken.
Ben zelf ook een fervent diesel rijder, maar mijn baas kijkt toch serieus naar andere mogelijkheden nu de diesel prijs blijft stijgen. Of een dikke amerikaan met een gaspot...
T4 2.5TDI 88pk 1999