nieuw lid, met een "nieuwe" T4 ABL, verlengde wielbasis.
Onlangs een week naar Frankrijk geweest en daarbij constateerde ik dat het busje nogal moeizaam vooruit komt. Nu weet ik dat deze blokjes niet super snel zijn en dat hoeft voor mij ook helemaal niet, maar lees wel dat ze 130 a 145 op de teller vrij makkelijk zouden moeten kunnen halen voordat je de 4000 toeren aantikt. Ik heb de heen en terug weg ook maar alles rond de 3200 toeren gehouden, weet ik ook eens hoe vrachtwagenchaufeurs zich voelen

Nu heb ik al wat gezocht hier op het forum en het net en na wat zoekacties over mogelijke oorzaken heb de volgende dingen al bekeken.
- Lucht aanvoer en Luchtfilter: geen verstoppingen of overmatig smerig filter (Filter wel vervangen als onderhoud)
- Gescheurde lucht/vacuum slangen: alles in orde, wel een paar preventief vervangen
-Turbocheck: turbines wielen draaien soepel en geen overmatige speling , Wastegate actuator gaat open (niet extreem ver, maar weet ook niet hoe ver je die met de hand open kunt duwen).
- geen rookpluimen bij starten (zeker niet bij gebruik koude start hendel)
-Vacuum EGR: De RVS aanvoer pijp, vacuumklep en onderligende bocht met flenzen, zaten aardig verstopt en dus alles gereinigd en er weer op gezet. alle slangetjes waren zoals gezegd nog prima.
Verstopping in de uitlaat zou ik misschien nog kunnen bekijken, maar een collega zei me onlangs dat het best wel eens een versleten koppelingsplaat zou kunnen zijn. Maar als die slipt zou ik toch tijdens het rijden op constante snelheid een fluctuatie in toeren moeten voelen/waarnemen?
Iemand misschien een idee waar ik nog eens zou kunnen kijken?
met vriendelijke groeten,
Youri