Ik ben begonnen met een T3 1.6D uit 1981. Leuk ding, op zich in goede staat, maar in die tijd kon ik hem door de gewijzigde regelgeving niet meer betalen. Dus exit.

Door een mazzeltje vond een maat van mij ergens in Brabant een heuse barnfind. Eenb T2b project die al meer dan 10 jaar stillag, terwijl al het laswerk en het primen al gedaan was. Gekocht en in eigen beheer helemaal vanaf 0 opgebouwd en laten spuiten. Erg leuke bus waar ik veel plezier van heb gehad.

De T2b toch weer weggedaan omdat ik een T1 kriebel had. Helaas, de liefde bekoelde op de een of andere manier. Dat zal wel komen doordat het een Braziliaan was.

Overgestapt op een leuk T3 campertje uit 1987. Met 78 PK 1.9 DG waterboxer motor die ik heb laten reviseren. Was een heerlijke bus die ook heerlijk reed, maar de weinige ruimte binnen ging me op een gegeven moment tegenstaan. Dus exit.

Per toeval kwam ik achter de locatie van een T3 Doka Syncro, 1.6TD, 106.000km aantoonbaar die tot op het laatst werd gebruikt bij een bedrijfsbrandweer. Sinds 1996 is die niet meer op de openbare weg gekomen, maar hij heeft wel altijd binnen in een verwarmde garage gestaan. In verhouding heb ik hem voor peanuts gekocht, samen met een maat. Deze bus is nu in ons beider bezit maar uiteindelijk zal hij bij mij eindigen. Ik moet mijn maat alleen nog even uitkopen, maar dat komt later :-)

Voor dagelijks vervoer kocht ik, met het geld van de T3 camper, een Suzuki Grand Vitara XL-7 (7-zitter, 2.7 Liter V6, full options met automaat en heel weinig km's). Heerlijke sterke bak met 4x4 en hoge en lage gearing.

Maar de Suzuki gaat weg omdat ik toch echt meer een bussenman ben, en ik van veel ruimte achterin hou. Dus vandaar dat ik op dit forum uitgekomen ben, om wat meer te leren van T4's en hier hopelijk ook een goed exemplaar te vinden. Ik heb eigenlijk weinig eisen, maar het moet een 2.5 TDI zijn en een dubbelcabine met 5 of 6 zitplaatsen, 2000kg trekgewicht. Prijsrange rond de 3K. Ik ben niet bang van veel kilometers, maar technisch moet die OK zijn (ik zoek geen project). Gezien mijn ervaring met vorige bussen is wel duidelijk dat ik alleen maar een originele T4 wil waar weinig tot niet aan gekloot is (geen custom). Maar ja, dat wil iedereen op dit forum.

Iemand ruilen met mijn Suzuki? Die mag in elke milieuzone komen!