Hallo wjw.
Sinds een paar dagen ruik ik een sterke diesel lucht
Als ik gereden heb en de motor heb uitgezet. Kan iemand mij vertellen wat daar de oorzaak van kan zijn.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Diesel lucht
Diesel lucht
M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Diesel lucht
Heb je de motorkap al open gehad en zelf al gekeken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bijverwarming van de motor ?
Maar dan zou het kouder moeten zijn , werkt pas bij 7 graden dacht ek
Maar dan zou het kouder moeten zijn , werkt pas bij 7 graden dacht ek
motorkap is open geweest maar kan niks vinden.
Heb wel te horen gekregen dat het misschien de brandstof pomp is of filter. Er ligt wel steeds een plasje op de versnellingsbak.
Heb wel te horen gekregen dat het misschien de brandstof pomp is of filter. Er ligt wel steeds een plasje op de versnellingsbak.
M.vr.groet Erik
-
Lijkt me toch een onderzoekje waard.
En hou er rekening mee dat Diesel spontaan kan ontbranden bij voldoende hitte. Itt benzine, dat heeft een ontsteker nodig...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Kijk ook uit of het niet een scheurtje in de hogedruk dieselleiding is.
Een tijdje geleden reed ik op de A1 en stond ik bijna achterstevoren op de afslag naar de A28
Het voelde alsof het geijzeld had, ik gleed alle kanten op, De diesellucht was gelijk penetrant en ik kon al glibberend doorrijden tot de afslag die ik moest hebben waar ik erachter kwam dat mijn tank die 3kwart vol zat zo goed als leeg was....
De vriendelijk ANWB meneer kon bij de lokale dealer direct een nieuwe hogedrukleiding krijgen en wist mij ter plekke te repareren
Maar let wel op, de rond spuitende diesel komt over je voorbanden heen en je bent zo de controle kwijt.
Een tijdje geleden reed ik op de A1 en stond ik bijna achterstevoren op de afslag naar de A28

Het voelde alsof het geijzeld had, ik gleed alle kanten op, De diesellucht was gelijk penetrant en ik kon al glibberend doorrijden tot de afslag die ik moest hebben waar ik erachter kwam dat mijn tank die 3kwart vol zat zo goed als leeg was....

De vriendelijk ANWB meneer kon bij de lokale dealer direct een nieuwe hogedrukleiding krijgen en wist mij ter plekke te repareren

Maar let wel op, de rond spuitende diesel komt over je voorbanden heen en je bent zo de controle kwijt.
2006 T5 2.5 AXD
De diesel lucht ruik ik alleen als ik gereden heb tijdens het rijden ruik je niks maar vandaag zag ik ook donkere spetters op de achterdeuren. Ik weet niet of dat diesel is. Morgen maar ff weer langs de garage.
M.vr.groet Erik