hallo mijn vw bus start heel slecht heeft soms ook goede momenten gloeikaarsen zijn vervangen relais 109 ook maar heeft nog steeds deze problemen heeft al 3 dagen bij de garage gestaan maar die komen er ook niet uit hij is uitgelezen en geeft geen foutmeldingen wie weet raad
gr selina
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw caravelle 2.5 tdi 2003 start slecht
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Ik denk voorgloei probleem.
De mijne doet hetzelfde. Moet zelf nog even aan de gang
Controleer eerst de zekering naast de accu maar even.
Als die nog goed is, de gloeipitten maar eens (laten) nameten.
Als je elke gloeipit apart aansluit met een dikke draad van de plus, moet je ongeveer tussen de 8 en 10 Amp meten.
Was weer eens te snel.....gloeikaarsen zijn al vervangen.....
Maar dan nog, krijgen de gloeiers voor het starten ook al stroom?
Ik heb met een lampje tussen zekering en massa gemeten en het blijkt dat er pas stroom naar de gloeiers loopt als de motor als een krant rondgaat, dan gaat het daarna redelijk beter, maar een onoverkomelijk wolkje uit de uitlaat is het resultaat.
Succes
Succes
De mijne doet hetzelfde. Moet zelf nog even aan de gang
Controleer eerst de zekering naast de accu maar even.
Als die nog goed is, de gloeipitten maar eens (laten) nameten.
Als je elke gloeipit apart aansluit met een dikke draad van de plus, moet je ongeveer tussen de 8 en 10 Amp meten.
Was weer eens te snel.....gloeikaarsen zijn al vervangen.....

Maar dan nog, krijgen de gloeiers voor het starten ook al stroom?
Ik heb met een lampje tussen zekering en massa gemeten en het blijkt dat er pas stroom naar de gloeiers loopt als de motor als een krant rondgaat, dan gaat het daarna redelijk beter, maar een onoverkomelijk wolkje uit de uitlaat is het resultaat.
Succes
Succes
Laatst gewijzigd door Dennis 449 op 04 dec 2007, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
als je de bodemplaat verwijderdDennis 449 schreef:Ik denk voorgloei probleem.
De mijne doet hetzelfde. Moet zelf nog even aan de gang
Controleer eerst de zekering naast de accu maar even.
Als die nog goed is, de gloeipitten maar eens (laten) nameten.
Als je elke gloeipit apart aansluit met een dikke draad van de plus, moet je ongeveer tussen de 8 en 10 Amp meten.
Succes
dan zit er onder bij het oliecarter een stekker
als je die uiteen trekt en je zet stroom op de pool 1.2.3.4.5.
en het ander kabeltje op de massa
dan kun je zo ook meten of er stroom door de gloeiers gaat
volgens mij.
zo heb ik ze dat tenminste bij de vw garage zien doen.
2.5tdi ACV
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Ik heb hetzelfde gehad, hoe langer hij stil gestaan had hoe langer ik moest doorstarten om de motor aan de praat te krijgen.
O-ring van het brandstoffilter lekte en daardoor liep de diesel terug vanaf de pomp en zat er dus telkens lucht in de leiding.
brandstoffilter vervangen of alleen o-ring (dat laatste kost 35 cent)
O-ring van het brandstoffilter lekte en daardoor liep de diesel terug vanaf de pomp en zat er dus telkens lucht in de leiding.
brandstoffilter vervangen of alleen o-ring (dat laatste kost 35 cent)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Dit denk ik ook.Roger B. schreef:Ik heb hetzelfde gehad, hoe langer hij stil gestaan had hoe langer ik moest doorstarten om de motor aan de praat te krijgen.
O-ring van het brandstoffilter lekte en daardoor liep de diesel terug vanaf de pomp en zat er dus telkens lucht in de leiding.
brandstoffilter vervangen of alleen o-ring (dat laatste kost 35 cent)
Hoe vol is je tank, als hij slecht start?
En staat je bus dan voor- of achterover of vlak?
Als je hier ook verschil mee merkt, zal het in je brandstoftoevoerleiding zitten.
Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel