Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rook bij koude start

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Timvr_92
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2020, 19:07
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Timvr_92 »

Pascal-141 schreef: 30 nov 2020, 07:49 on-ge-looflijk wat sommige garages durven vragen ...
Zeg dat wel.... Ik was daarom ook ontmoedigd om zoveel geld uit te geven.
Pascal-141 schreef: 30 nov 2020, 07:55 Is er al eens een compressietest gedaan ?
Compressie test is gedaan en ook de turbo is nagemeten. Beide was in orde. Echter, dit is gedaan voordat de koppakking vervangen is. Kans dat deze metingen niet meer kloppen denk ik. Later bouwde de turbo te weinig druk op :bonk
idh schreef: 30 nov 2020, 09:48 Begin inderdaad eens bij het begin. Laat de compressie testen en kijk dan verder. Staat de timing goed. Werken de verstuivers zoals het hoort. Heeft de dieselpomp nog de opbrengst die hij moet hebben? etc. Zo kun je het een en ander uitsluiten. Als deze motoren perfect staan afgesteld en alles werkt moeten ze bij koude motor direct aanslaan. Tikken en lopen noemen ze dat.
Ik heb je een berichtje gestuurd!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Multivan Generation »

Timvr_92 schreef: 30 nov 2020, 14:07
Pascal-141 schreef: 30 nov 2020, 07:49 on-ge-looflijk wat sommige garages durven vragen ...
Zeg dat wel.... Ik was daarom ook ontmoedigd om zoveel geld uit te geven.
Daarom schreef ik al, dat je ook rustig kon terugrijden naar Nederland, na een afgebroken vakantie.
Dat had je geld bespaard.
Ervaring van Odorf van een paar jaar geleden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Timvr_92
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2020, 19:07
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Timvr_92 »

Multivan Generation schreef: 30 nov 2020, 15:29 Daarom schreef ik al, dat je ook rustig kon terugrijden naar Nederland, na een afgebroken vakantie.
In dit geval zal je zeker gelijk hebben! Zo leer ik elke dag weer bij :toppie
Gebruikersavatar
Timvr_92
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2020, 19:07
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Timvr_92 »

UPDATE:

De bus heeft inmiddels de nodige reparaties gehad die gedaan zijn door forumlid idh en ben perfect geholpen! :yes Ik kan er volgend jaar weer prima mee op pad. Iedereen bedankt voor de adviezen en suggesties!

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Multivan Generation »

wat was er allemaal mis en wat is er allemaal vervangen uiteindelijk?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Timvr_92
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2020, 19:07
Contacteer:

Re: Rook bij koude start

Bericht door Timvr_92 »

Multivan Generation schreef: 16 dec 2020, 19:25 wat was er allemaal mis en wat is er allemaal vervangen uiteindelijk?
Er waren naast de rook bij het starten nog andere lekkages geconstateerd. Ik quote even uit de mail die ik van idh ontvangen heb:

"Diesel en olie lekkages zijn opgelost. Een verstuiver en de flexibele retourleidingen waren lek. Dat verklaarde de diesellucht en vuiligheid. Van de carter ontluchtingsslang heb ik de o-ring vervangen. Nu lekt deze ook geen olie meer. Het slechte starten was te wijten aan een aantal dingen. 2 defecte gloeibougies, de timing die niet correct stond en de verstuiver. Dieselpomp heb ik laten zitten. Hij is lekvrij en functioneert goed."

De motor loopt weer perfect!
Plaats reactie