Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nissan gordel bijplaatsen westfalia hangkast

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Meert_VR6

Re: Nissan gordel bijplaatsen westfalia hangkast

Bericht door Meert_VR6 »

Ja hoor, die uitleg van Odorf heeft mij goed vooruitgeholpen.
en Multivan, ik ben er al sinds 2017 aan bezig, het einde komt in zicht :-D
traag, maarja, ik kom er ook "ooit" wel :yes
zal trouwens een van deze dagen mijn projecttopic eens updaten want er is weer vanalles gebeurt.

ik wil het inderdaad zo veilig mogelijk oplossen, maar ik heb geen zin om nog 400 euro te gaan uitgeven aan een gordel terwijl er andere tekoop staan voor veel minder, wel van een ander automerk, maar kom...
er zit momenteel al 3 keer zoveel geld in die bus dan dat hij waard is dus ik ga nu elke euro in 2 bijten want ik krijg mijn investering daar nooit meer van terug, maar het moet wel veilig blijven.
installatie ga ik trouwens laten doen van mensen die verstand hebben van zo een zaken.

België heeft nogal wat onduidelijke regels qua keuring, ik heb bijvoorbeeld een golfje 1 gehad waar geen gordels inzaten achteraan.
tijdens een politiecontrole ook nooit problemen gehad zelfs toen er iemand achteraan zat.
of hetzelfde met een mistlicht achteraan, dat is verplicht, maar enkel als er mist is.
ga je naar de keuring en er is geen mist, dan krijg je een opmerking, maar geen afkeur.

bedankt allemaal voor het meedenken en de info, ik kan weer ff verder!
Hanz

Re: Nissan gordel bijplaatsen westfalia hangkast

Bericht door Hanz »

Meert_VR6 schreef: 10 dec 2020, 16:25 Kampeerauto’s moeten achteraan voorzien zijn van veiligheidsgordels vanaf een eerste indienststelling van 01/04/2003. Voor deze datum zijn achterste veiligheidsgordels niet verplicht.
Meert_VR6 schreef: 10 dec 2020, 16:25 België heeft nogal wat onduidelijke regels qua keuring, ik heb bijvoorbeeld een golfje 1 gehad waar geen gordels inzaten achteraan.
tijdens een politiecontrole ook nooit problemen gehad zelfs toen er iemand achteraan zat.
Dat Golfje had ongetwijfeld een eerste indienststelling voor 1/4/2003. Dus geen onduidelijke regel, een gordel was helemaal niet verplicht.

In Nederland is voor auto's voor een bepaald bouwjaar een gordel achterin ook niet verplicht. Maar als er later wel een gordel geplaatst wordt dan moet deze aan de eisen voldoen. In België zal het ook wel ongeveer zo geregeld zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie