Ik ben met mijn zwarte T4 aan het rijden , de tank is ongeveer half vol . Ineens gaat het oranje lampje aan met het tank-symbool (datgene wat aangeeft dat de tank leeg is) (en de piep toon klonk ook eens) , en de tankmeter gaat naar de "leeg" stand . En dan gaat hij heeeel langzaam terug naar omhoog , naar halfvol (correcte stand) , maar het lampje bleef aan.
Eens ik op mijn werk was de T4 uitgezet , even gewacht , en terug gestart : tankmeter gaat meteen naar halfvol (normaal) , maar het lampje gaat terug aan en de piep toon erbij ook.

Ik vond het raar dat , ondanks de meter half vol aangeeft , toch het lampje kan aan gaan ...
S'avonds toen ik naar huis reeds , ben ik gaan tanken om te zien of het lampje met volle tank ook nog zou aan gaan , maar eens getankt (was inderdaad halfvol , dus de meter gaf wel correct aan) en terug gestart , ging het lampje niet meer aan . (En de meter gaf ook gewoon vol aan)
Ik dacht altijd dat het lampje aanging op basis van de wijzerstand van de teller , dat dit samenhing. Maar blijkbaar dus niet .
Iemand dit ook al meegemaakt , dat het lampje aan ging terwijl de tankmeter toch een niet-lege stand aangeeft ? (En dan heb ik het over de tellers vanaf '98 , de rood/blauwe dus , want de oude analoge tellerunits hadden allerlei rare-meterstand problemen , dat is gekend , maar bij de rood/blauwe tellers ? )