Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Boordcomputer activeren T5GP 2011

vragen over de T5
Plaats reactie
Delusinne_S
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020, 17:12

Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door Delusinne_S »

Hallo aan allen.

Na veel zoekwerk heb ik hier al het een en het ander van gevonden. Maar een klaar antwoord heb ik toch nog niet.
Heb dus T5 transporter van 2011 een gp model dan volgens mij. Maar deze heeft geen boordcomputer. Enkel de buitentemp. Verschijnt op het display. De bus heeft wel al cruise control. Nu dacht ik dat bij zo een relatief jonge bus het mss al zou mogelijk zijn om deze boordcomputer te activeren met vag.com.

Wat ik wel al weet is dat ik zeker al zal
Moeten andere hendel steken Wil ik kunnen scrollen in zo’n menu. Maar wat moet ik dan feitelijk allemaal effectief doen voor de boordcomputer gegevens te zien.
Moet ik toch een andere computerdoos steken?
Of kan deze met vagcom geactiveerd worden mits plaatsen van andere hendel dan wel?

Foto is van internet wel ook. Maar bij mijn bus dus ook enkel met de twee grote klokken en enkel temp weergaven van buiten.
A19A6508-4D0A-4FC5-B83D-3895789FD5AE.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
hiermee zou dat wat jij wilt, moeten lukken:
https://wibutec-shop.com/index.php?a=2318

groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Delusinne_S
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020, 17:12

Re: Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door Delusinne_S »

:yes
Wel raar dat het duurder word als je al cruisecontrol hebt!
:ie
Delusinne_S
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020, 17:12

Re: Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door Delusinne_S »

Weet er toevallig iemand dien dit plaatst in belgie
RadioAir
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 apr 2019, 16:16

Re: Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door RadioAir »

Dat komt omdat de richtingaanwijzer en de ruitenwisserhendel, waar de boordcomputer knoppen op zitten, uit 1 onderdeel bestaan. Niet zoals bij veel andere VAG-modellen dat je links en rechts afzonderlijk kunt vervangen. En dan is het wel zo fijn als de linker hendel gewoon de cruise knopjes houdt ;-)

Als je nog geen cruise hebt moet je kijken op je BCM of het typenummer eindigt op 087 of hoger als je dat ook wilt. Moet je 1 draadje trekken vanaf BCM naar de stekker van de richtingaanwijzer. Heb je mistlichten voor kan het sowieso. Als je toevallig een lederen stuurwiel hebt kan je ook gelijk de knopjes voor de stuurwielbediening monteren als je wilt, die 2 zwarte kappen kunnen er af en daar kan je de knopjes voor in de plaats zetten. Enige wat daarvoor nodig is, is ook een extra draadje naar BCM en een andere aansluitkabel voor de airbag.

Wil je zoals jij, omdat je al cruise hebt, alleen de boordcomputer activeren ben je vrij snel klaar. Let wel op dat je officieel na 3x het stuur losgehaald te hebben de bout moet vervangen waarmee het stuur vast zit in de auto!!

Voor wat betreft het activeren, met een VCDS-kabel is dit met een 30 seconden gebeurd.
Delusinne_S
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020, 17:12

Re: Boordcomputer activeren T5GP 2011

Bericht door Delusinne_S »

Hallo bedankt voor de reactie.
Cruise heb ik al deze zal denk ik origineel afgeleverd geweest zijn. ( niet 100% zeker van aangezien ik de bus 2dehands gekocht heb) en geen leder stuurwiel. Is het gWn stuurwiel zonder knoppen en gwn rubber denk ik dan.
Mistlichten voor heb ik ook niet. Dus normaal
Gezien zit in de kit alles in e.
En
Bedankt voor de tip van het stuur.
Mijn broer werkt in garage en hebben zelf ook vcds dus dan toch mss maar zelf is
Proberen. Zal hopelijk wel een goeie uitleg bij aanwezig zijn ivm het coderen.

:jumpklap
Plaats reactie