Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Niet zo heel lastig, zit aan de rechterzijde als je voor de motor staat. Achter de hogedrukpomp zeg maar..
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Heb je er een foto van?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Nou het wordt er niet beter op, denk dat het langzaamaan toch einde oefening zal zijn.
Het oliepeil stijgt echt wel en de olie ruikt naar diesel.... dju
Het oliepeil stijgt echt wel en de olie ruikt naar diesel.... dju
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Dat kan toch ook komen, als ik me niet vergis, door een lekke tandempomp?
Mijn broer had zo iets bij zijn Passat.
Ik weet niet precies hoe dit bij een T5 2.5 TDI motor zit, maar misschien valt het mee?
Mijn broer had zo iets bij zijn Passat.
Ik weet niet precies hoe dit bij een T5 2.5 TDI motor zit, maar misschien valt het mee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Inderdaad deze pomp vervangen. Maar het zou me niets verbazen dat er iets mis gegaan is tijdens het vervangen van de O-ringen van de verstuivers. Wij zien vaak dat de gaten niet goed vrijgemaakt zijn qua bramen waardoor tijdens het plaatsen de ringen weer beschadigen.Multivan Generation schreef: 02 jan 2021, 17:30 Dat kan toch ook komen, als ik me niet vergis, door een lekke tandempomp?
Mijn broer had zo iets bij zijn Passat.
Ik weet niet precies hoe dit bij een T5 2.5 TDI motor zit, maar misschien valt het mee?
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Ik stuitte bij toeval op deze blog, interessant wellicht?
https://www.woutbouman.nl/blog/vw-trans ... jn-dossier
https://www.woutbouman.nl/blog/vw-trans ... jn-dossier
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Dank je Rwin, mijn garagist was blijkbaar bekend met hen, had al eens in een cursus gezeten met die mannen.
Update is dat ik hem gevraagd heb de olie te laten analyseren.
Hij heeft een week met de wagen rond gereden waarbij de T5 zich natuurlijk voorbeeldig gedroeg... tot 1 avond dat ie met een rateltje uit het blok :( stilviel.. een paar uur daarna liep t kreng weer als een zonnetje.
Hij verdenkt een verstuiver die toch lekt, zou toch vreemd zijn omdat deze nog geen 2maanden geleden zijn nagekeken bij een specialist.
We zullen weer zien wat het olie onderzoek oplevert...
Update is dat ik hem gevraagd heb de olie te laten analyseren.
Hij heeft een week met de wagen rond gereden waarbij de T5 zich natuurlijk voorbeeldig gedroeg... tot 1 avond dat ie met een rateltje uit het blok :( stilviel.. een paar uur daarna liep t kreng weer als een zonnetje.
Hij verdenkt een verstuiver die toch lekt, zou toch vreemd zijn omdat deze nog geen 2maanden geleden zijn nagekeken bij een specialist.
We zullen weer zien wat het olie onderzoek oplevert...
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Nou de kogel is door de kerk, we zoeken een andere Transporter.
De turbo is na 40000km weer kapot.
Dat vind ik echt vreemd, want de eerste hield het 300000km vol voor ie kapot ging.
De vernieuwde turbo was nieuw en van Hoet turbos, dus geen Chinese of gereviseerde spullen.
Wel vreemd dat ik bij de nieuwe turbo al een schrapend geluid hoorde als de wagen uitgezet werd, dit hebben we natuurlijk meteen aangegeven en dit zou geen probleem zijn.... nou ja, en nu is ie weer kapot buiten de garantie tijd natuurlijk en Hoet geeft niet meer thuis.
T is vast nog een fijne bus maar we gaan er geen geld meer in steken.
Jammer dat we nu niet weten wat het probleem was(behalve de defecte turbo dan)
Bedankt voor de adviezen
Grtz
Rob
De turbo is na 40000km weer kapot.
Dat vind ik echt vreemd, want de eerste hield het 300000km vol voor ie kapot ging.
De vernieuwde turbo was nieuw en van Hoet turbos, dus geen Chinese of gereviseerde spullen.
Wel vreemd dat ik bij de nieuwe turbo al een schrapend geluid hoorde als de wagen uitgezet werd, dit hebben we natuurlijk meteen aangegeven en dit zou geen probleem zijn.... nou ja, en nu is ie weer kapot buiten de garantie tijd natuurlijk en Hoet geeft niet meer thuis.
T is vast nog een fijne bus maar we gaan er geen geld meer in steken.
Jammer dat we nu niet weten wat het probleem was(behalve de defecte turbo dan)
Bedankt voor de adviezen
Grtz
Rob
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Met 4000 heb je nog geluk.. mijne ging naar 400 al...marogi schreef: 07 mar 2021, 20:41 Nou de kogel is door de kerk, we zoeken een andere Transporter.
De turbo is na 40000km weer kapot.
Dat vind ik echt vreemd, want de eerste hield het 300000km vol voor ie kapot ging.
De vernieuwde turbo was nieuw en van Hoet turbos, dus geen Chinese of gereviseerde spullen.
Wel vreemd dat ik bij de nieuwe turbo al een schrapend geluid hoorde als de wagen uitgezet werd, dit hebben we natuurlijk meteen aangegeven en dit zou geen probleem zijn.... nou ja, en nu is ie weer kapot buiten de garantie tijd natuurlijk en Hoet geeft niet meer thuis.
T is vast nog een fijne bus maar we gaan er geen geld meer in steken.
Jammer dat we nu niet weten wat het probleem was(behalve de defecte turbo dan)
Bedankt voor de adviezen
Grtz
Rob
Succes en denk dat je er goed aan doet een andere te halen!
- krekwakwol
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Is er nog wat uit het olie onderzoek gekomen? Want dat kan te maken hebben met te veel dieselolie in de olie, dat verdund de olie dus verminderd ook de smerende werking.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Hoi Arnold,
Nee niets meer gehoord van de olie vanuit mijn garagist, ik zal m inderdaad nog eens vragen.
Grtz
Rob
Nee niets meer gehoord van de olie vanuit mijn garagist, ik zal m inderdaad nog eens vragen.
Grtz
Rob
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Onze “nieuwe” GroenWitte T6 2018 Caravelle