odorf schreef: 21 dec 2020, 19:48
Maar dat is niet de tandriem/distributieriem.
En ook niet de krukaspoelie. Die zitten achter de kunststof beschermingsdeksels.
En waar zit deze V-riemschijf aan gemonteerd denk je ? Alles zit vast met 1 centrale bout. Als je de V-riemschijf ziet op en neer gaan (zoals hier) dan staat ofwel de krukaspoulie los, ofwel is de tap waar alles op gemonteerd wordt scheef gevlakt. Als die scheef gevlakt is vergroot de kans dat het weer loskomt.
@Jorn, ik zou me voorlopig geen zorgen maken, maar je moet wel op je hoede zijn. De kans dat dit vroeg of laat weer loskomt is reëel. Zou zonde zijn van je gereviseerde kop.
De eerste symptomen van een loskomende bout zijn:
-slagje langer nodig dan gewoonlijk bij het starten
-onregelmatige loop, dit valt het eerst op als je aan een stoplicht staat.
-roken
Als je hier iets van opmerkt, zou ik onmiddelijk opnieuw zo'n filmpje maken en hem vergelijken. Als je er op tijd bij bent is er niets aan de hand. Ik heb het destijds ook gehad, en heb het gewoon kunnen herstellen nog voor het te laat was.