Na wat artikelen te hebben gelezen bedacht ik of het wel slim was de camper in de winterstalling aangesloten te hebben staat op 220 V
mijn oplaad en voeding van de camper doen het nog steeds goed (niet gereviseerd).
we zien de camper weken niet dus geen toezicht
Als de 220V aangesloten zit is er dan een risico op uitfikken van de electronica ? en wat kunnen we het beste doen om dit tegen te gaan behalve alles afkoppelen :)
en hoe doen jullie dat in winterstalling ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
winterstalling
winterstalling
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: winterstalling
Constant aangesloten is niet goed! Er is altijd kans op het kapot geen van de lader. Daarom vinden de meeste stallingen het ook niet goed om aangesloten te staan. Elke maand een dagje zou genoeg moeten zijn.
Ik zou de electronica laten reviseren.
Ik zou de electronica laten reviseren.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: winterstalling
Accu's meenemen naar huis?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: winterstalling
Ik sluit de boel af en toe aan als mijn accu’s ongeveer half vol zijn. En de startaccu dan op de C-Tec. En als dat aangesloten staat dan ben ik daar gewoon aanwezig.
Better safe than sorry.
Mijn laadunit is gereviseerd, deed het toen ik hem bracht ook nog gewoon. Maar HenkK heeft mij laten zien dat diverse delen niet goed meer waren en het wachten was op problemen.

Wellicht in jouw geval inderdaad er uit halen en thuis op peil houden zoals JB ook al schrijft. (Startaccu wel op geventileerde plaats opladen ivm gas dat ontstaat)
Better safe than sorry.
Mijn laadunit is gereviseerd, deed het toen ik hem bracht ook nog gewoon. Maar HenkK heeft mij laten zien dat diverse delen niet goed meer waren en het wachten was op problemen.

Wellicht in jouw geval inderdaad er uit halen en thuis op peil houden zoals JB ook al schrijft. (Startaccu wel op geventileerde plaats opladen ivm gas dat ontstaat)
Laatst gewijzigd door odorf op 06 jan 2021, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: winterstalling
Stuur ook de unit van de koelkast mee! Deze gaat na verloop van tijd ook kapot dat dat gaat hij bij voorkeur als het warm is op vakantie.
Reviseren als alle nog werkt is ook goedkoper want er hoeft niet gepoetst te worden en er gaat niets extra kapot!
Reviseren als alle nog werkt is ook goedkoper want er hoeft niet gepoetst te worden en er gaat niets extra kapot!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: winterstalling
dank jullie voor de reacties
actie 1 van de 220V af en met weektimer 3 uur per week opladen (wil toch de lading op peil houden
actie 2 zsm de electronica reviseren (afspraak maken in vroege voorjaar ivm werk )
actie 3 daarna genieten van het bussie en de mogelijke vakanties (evt Buitenland ivm Corona nu nog onzeker )
actie 1 van de 220V af en met weektimer 3 uur per week opladen (wil toch de lading op peil houden
actie 2 zsm de electronica reviseren (afspraak maken in vroege voorjaar ivm werk )
actie 3 daarna genieten van het bussie en de mogelijke vakanties (evt Buitenland ivm Corona nu nog onzeker )
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm