Onderblok reviseren, boren en nieuwe zuigers, probleem opgelost.jomeo schreef: 14 jan 2021, 11:38 Vandaag door de verkoper gebeld en doorgegeven wat de eventuele plannen kunnen zijn:
1. Een nieuwe onderblok, waarbij ik 1200 moet bijbetalen
2. Onderblok laten reviseren,kost mij niks
3. Kan distributie set laten vervangen, kost mij 300 euro
De kop zou geplakt worden, maar verdere kosten hoef ik niet te betalen. De EGR met koeler zou in goede staat zijn.
Dus heb gekozen om onderblok te vervangen en 300 te betalen .
Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje klaar met de auto. Als de auto niet meer olie gebruikt, zal op garantie afdwingen denk deze auto weg te doen.
De vreugde wat ik in het begin had heb ik niet.
En ondanks vele andere verhalen ben ik best tevreden wat de verkoper aanbiedt.ik kan hem ook niet eisen alles te vervangen: want het ging trouwens om het olie gebruik. En ik berust mij erin dat wat er kapot is gemaakt wordt.
En trouwens ik had ook geen schriftelijke garantie van hem of bijgekomen. Ik heb alleen een factuur met 3 maanden garantie op draaiende delen.
En heb ook geen zin om verder juridische stappen te ondernemen.
Ik zou blij zijn als de auto weer kan verkopen voor redelijke bedrag. Uiteraard zal ik iets op papier vragen over de gedane werkzaamheden.
Dirsti. voor dat geld altijd meenemen incl. waterpomp.
Kop moet voorzien worden van nieuwe geleiders en kleppen, deze zijn gegarandeerd ook versleten en een deel van het olieverbruik.
Schriftelijke garantie is een probleem voor de verkoper, je hebt hier met het conformiteitsbeginsel te maken.
Jos.