Even een vraagje! Ik zit even te dubben. Ik heb een klein gat in de dorpel onder het LV portier. Ca 2x2 cm.
Wat is nu het beste, las ik een nieuw stukje in de dorpel of met proplassen op goed metaal en dan bij slijpen.
Uiteraard knip ik eerst ruim het roestige stuk weg!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
laswerk
-
Re: laswerk
ik ben voorstander van alle roest weg en dan een plaatje inlassen; met 'op'lassen onstaat er altijd een ruimte tussen 2 metalen,wat uitnodigd tot roesten.
met inlassen is het (meestal) ook strakker te krijgen,maa voor een dorpel is die esthetiek misschien wat minder van belang.
soms is inlassen gewoon niet te doen ivm beperkt ruimte oid.
heb je een foto
met inlassen is het (meestal) ook strakker te krijgen,maa voor een dorpel is die esthetiek misschien wat minder van belang.
soms is inlassen gewoon niet te doen ivm beperkt ruimte oid.
heb je een foto
Helder
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Ik heb het inderdaad opgepast middels proplassen en de randen dicht gelast. Er was inderdaad weinig ruimte over.
Er kwam vanmiddag toevallig een kennis voorbij die wat ervaring met zulk soort dingen had.
Zijn advies maar opgevolgd.
Er kwam vanmiddag toevallig een kennis voorbij die wat ervaring met zulk soort dingen had.
Zijn advies maar opgevolgd.
Bedoel dus op gelast!
Vanmorgen begonnen met het uitstukken van de linker dorpel. Met name de velsrand was behoorlijk rot.
Uit een, nieuw, overzetstuk het onderste deel gezaagd en met proplassen en lijnlas aan de onderkant weer opgeknapt.
Later alles nog even met een lamelloschijf netjes vlak geslepen uiteraard. Oh ja, ere wie ere toekomt: Laswerk door mijn aardige schoonzoon!
Uit een, nieuw, overzetstuk het onderste deel gezaagd en met proplassen en lijnlas aan de onderkant weer opgeknapt.
Later alles nog even met een lamelloschijf netjes vlak geslepen uiteraard. Oh ja, ere wie ere toekomt: Laswerk door mijn aardige schoonzoon!