Hoi Barry,
Waar twijfel je aan? Ik heb de set van Fiamma waarmee ik mij F45 aan mijn Brandruprail heb bevestigd. Zit als een huis. Hoe het zit met regenafsluiting en een F35 weet ik niet, bij de F45 gaat de meeste regen langs de luifel in de Brandruprail. Alleen als de wind een beetje verkeerd staat krijg ik wat spetters onder de luifelbak langs.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hey Jasper,
Ik twijfel wat aan de bandrup bevestiging omdat ik in deze draad allerlei alternatieven voorbij zag komen. jij hebt de f45 dus, heb je nog een vergelijk gedaan tussen de f35 en f45 ?
Groet,
Barry
Ik twijfel wat aan de bandrup bevestiging omdat ik in deze draad allerlei alternatieven voorbij zag komen. jij hebt de f45 dus, heb je nog een vergelijk gedaan tussen de f35 en f45 ?
Groet,
Barry
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hoi Barry,
De Fiamma/Brandrup combi werkt prima. Bij ons zat er een Brandrup rail op de bus en dan ligt die keus voor de hand/hadden geen keus.
Wij hebben bewust voor de F45 gekozen omdat deze de volgende voordelen heeft:
1) Het belangrijkste voordeel, het gemak van uitzetten, kan makkelijk door 1 persoon worden opgezet.
2) Kan ook deels worden uitgezet. Met slecht weer kunnen we hem een klein beetje uitzetten om inregenen te voorkomen terwijl de luifel niet teveel wind vangt. Met zuignappen voor de poten op de zijkant kan ik ook mijn luifel gebruiken op een harde ondergrond waar geen haringen gebruikt kunnen worden om de poten mee vast te zetten.
3) Stabiele basis voor zijwanden of privacyroom
Nadelen zijn er ook:
1) Duurder
2) Zwaarder
3) Iets meer luchtweerstand
De Fiamma/Brandrup combi werkt prima. Bij ons zat er een Brandrup rail op de bus en dan ligt die keus voor de hand/hadden geen keus.
Wij hebben bewust voor de F45 gekozen omdat deze de volgende voordelen heeft:
1) Het belangrijkste voordeel, het gemak van uitzetten, kan makkelijk door 1 persoon worden opgezet.
2) Kan ook deels worden uitgezet. Met slecht weer kunnen we hem een klein beetje uitzetten om inregenen te voorkomen terwijl de luifel niet teveel wind vangt. Met zuignappen voor de poten op de zijkant kan ik ook mijn luifel gebruiken op een harde ondergrond waar geen haringen gebruikt kunnen worden om de poten mee vast te zetten.
3) Stabiele basis voor zijwanden of privacyroom
Nadelen zijn er ook:
1) Duurder
2) Zwaarder
3) Iets meer luchtweerstand
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Voor de F45..
zie dit filmpje vanaf 6:00 min
zie dit filmpje vanaf 6:00 min
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
En zo werkt een F35 https://www.youtube.com/watch?v=hhhPsepYdDM
Wat duidelijk te zien is bij het vergelijken van beide filmpjes is dat de F45 veel gebruiksvriendelijker is. Dat was voor ons de belangrijkste reden om een F45 te kopen ondanks de nadelen.
Wat duidelijk te zien is bij het vergelijken van beide filmpjes is dat de F45 veel gebruiksvriendelijker is. Dat was voor ons de belangrijkste reden om een F45 te kopen ondanks de nadelen.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Bedankt allemaal, vanmiddag de f35 aangeschaft, nu bezig met de adapters voor de luifel op de bus brandrup te plaatsen. Eentje zit me niet helemaal lekker vind ik. De steunpoot komt niet tegen de bus aan, met iets gewicht gaat het wel maar volgens mij hoort hij er gewoon strak tegenaan te zitten.
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hoi Barry,
Bij ons zit een Fiamma steuntje ook iets strakker dan de andere. Kan geen kwaad. De mate van aanliggen tegen de kant van de bus wordt beïnvloed door de dikte van het rubber, de exacte montage van de rail op de bus, de maatvastheid van de rail na montage, de maatvastheid van de bus zelf, enz.
Om het op te lossen kan je voorzichtig wat van de steun afschuren zodat de steun een beetje verschuift in de rail en beter past.
Wat gaf de doorslag om te kiezen voor een F35?
Bij ons zit een Fiamma steuntje ook iets strakker dan de andere. Kan geen kwaad. De mate van aanliggen tegen de kant van de bus wordt beïnvloed door de dikte van het rubber, de exacte montage van de rail op de bus, de maatvastheid van de rail na montage, de maatvastheid van de bus zelf, enz.
Om het op te lossen kan je voorzichtig wat van de steun afschuren zodat de steun een beetje verschuift in de rail en beter past.
Wat gaf de doorslag om te kiezen voor een F35?
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hey Jasper,
Voornaamste keuze was geld in ons geval. Ik ga eens kijken of ik t kan bij werken! Bedankt voor je advies!
Groet,
Barry
Voornaamste keuze was geld in ons geval. Ik ga eens kijken of ik t kan bij werken! Bedankt voor je advies!
Groet,
Barry