Gisteren onder de rubber van het passagiersportier in de linkerbenedenhoek tot mijn afgrijzen een roestplek teruggevonden. Het zat er goed verstopt en per toeval gezien. Vind het een ietwat vreemde plek, omdat de bus (2003) zo goed als vrij van roest lijkt en in prima conditie is.
Iemand iets gelijkaardigs gehad? Moet ik denken aan een te scherpe rand van de instapbak? Kan zelf niet onmiddellijk een andere oorzaak bedenken. Aan de bestuurderskant is er niets waar te nemen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
krokante plek onder rubber passagiersportier
Re: krokante plek onder rubber passagiersportier
Al onder het omtrekrubber (linkerDstijl helemaal rond naar rechterD stijl incl de vloer)van de achterklep/deurtjes gekeken met
name beneden waar de naad van t rubber zit (ter hoogte slotvanger)?
name beneden waar de naad van t rubber zit (ter hoogte slotvanger)?
Re: krokante plek onder rubber passagiersportier
Heb maar een klein achterklepje (California Exclusive), maar daar is niets te zien. Het probleem zit hem dus aan de B-stijl, kant bijrijder.
Re: krokante plek onder rubber passagiersportier
Die metalen rand waar dat rubber op klemt bestaat uit 2 lagen plaatwerk die op elkaar zijn gepuntlast. Iedere puntlasplek en iedere dubbele laag kan makkelijker roesten.
Zo te zien is het al een tijdje bezig. En wat je ziet is vaak maar een klein deel. Niet om je ongerust te maken. Dit is goed te verhelpen.
Maar het kan ook vocht zijn dat via het klemrubber van de deurrubbers steeds op die plek blijft hangen. Wat zand of iets anders zorgt dat de lak doorschuurt en je krijgt ook roest.
Ik zou zeker ook een keer met een goede zaklamp onder de instapbak gaan liggen en de ronde rubber stopjes weghalen die in de dorpel zitten.
Kijken hoe het er daarbinnen uit ziet.
Bij het terugplaatsen de randen van de stop inspuiten met bijvoorbeeld Tectyl Amber. Of Wax.
Om deze roestplekken tijdelijk te stoppen zou de roest opgeschuurd kunnen worden en daarna meteen bijvoorbeeld Brunox Epoxy er op spuiten.
Maar kaal (laten) maken, stralen en laksysteem opnieuw opbouwen is de beste eindoplossing.
Zo te zien is het al een tijdje bezig. En wat je ziet is vaak maar een klein deel. Niet om je ongerust te maken. Dit is goed te verhelpen.
Maar het kan ook vocht zijn dat via het klemrubber van de deurrubbers steeds op die plek blijft hangen. Wat zand of iets anders zorgt dat de lak doorschuurt en je krijgt ook roest.
Ik zou zeker ook een keer met een goede zaklamp onder de instapbak gaan liggen en de ronde rubber stopjes weghalen die in de dorpel zitten.
Kijken hoe het er daarbinnen uit ziet.
Bij het terugplaatsen de randen van de stop inspuiten met bijvoorbeeld Tectyl Amber. Of Wax.
Om deze roestplekken tijdelijk te stoppen zou de roest opgeschuurd kunnen worden en daarna meteen bijvoorbeeld Brunox Epoxy er op spuiten.
Maar kaal (laten) maken, stralen en laksysteem opnieuw opbouwen is de beste eindoplossing.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: krokante plek onder rubber passagiersportier
Bedankt voor de info.
Had al het idee dat er idd mogelijk altijd wat vocht bleef staan. Staat nu even terug op stalling, maar zodra ik de kans heb probeer ik de binnenkant van die balk eens te inspecteren.
Had al het idee dat er idd mogelijk altijd wat vocht bleef staan. Staat nu even terug op stalling, maar zodra ik de kans heb probeer ik de binnenkant van die balk eens te inspecteren.