Ben er achter waar de lekkage vandaan komt.
De bus moest een beurt en heb hem in mijn garage op de smeerkelder gezet en onder de afdekkappen eraf gehaald. Kon van onderen de sporen goed volgen en het lijkt van de turbo aansluiting te komen. Ook waarschijnlijk bij de kleppendeksel pakking aan de voorzijde en een drup van onder de EGR klep huis.
Is een grotere klus dan ik dacht. Zowel in als uitlaat spruitstuk eraf. Inlaat om het kleppendeksel te verwijderen en het uitlaat spruitstuk voor de turbo.
Zul je zien dat er weer een tap eind afknapt
Aangezien ik de bus nog moet gebruiken, maar alles goed schoongemaakt inclusief de afdekkap onder de motor. Denk dat het nu nog wel weer even duurt voor hij op straat lekt.
Als ik meer tijd heb alles maar goed aanpakken en nieuwe pakkingen ertussen. Kan gelijk het uitlaat spruitstuk gelast worden. Zit zoals bij veel T5 's een klein scheurtje in.
Heb overigens ook nog geprobeerd met "Lekdetectie UV Vloeistof Olie en Brandstof" van Toralin de lekkage op te sporen.
Dit leek de oplossing door de UV kleurstof aan de olie toe te voegen en dan met een UV lampje in het donker op het blok te schijnen na een poosje rijden. Je zou dan kunnen zien waar de olie vandaan kwam.
Echter werkte dit niet. Ook bij een dubbele dossering lichte er niets op. Ook niet als ik b.v. op de oliepeilstok of in de olievulopening scheen met de UV lamp. Mijn ervaring met airco systemen met andere merken en typen producten waren juist goed.
Toen maar een mail naar Toralin gezonden, waar ik het gekocht had online, voor het geval ik iets verkeerd doe. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Ben bang dat het enige lek die ik op deze manier gevonden heb, is die in mijn Portemonnee.
