De kijkhoek ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen bij een beschrijving van een radio.Multivan Generation schreef: 02 mei 2021, 17:57 Hoi Bossche bol,
nu pas snap ik jouw theorie, maar ik zou je willen adviseren om je te verdiepen in de kijkhoek van de displays.
Bij veel merken wordt dat beschreven.
Ook zit de radio weliswaar hoger ingebouwd, maar je moet niet vergeten, dat de zithouding in een T5 ook anders is.
Volgens mij kijk je ongeveer qua kijkhoek recht op het scherm qua hoogte, maar wel onder een hoek in het horizontale vlak, naar het scherm.
Dat Pioneer beschrijft 30 graden, daar kan ik inkomen voor radio's met een CD-loopwerk,
v.w.b. de warmte-afgifte denk ik dat het niet van toepassing kan zijn die inbouwhoek.
Wat vond je van de afleesbaarheid van ons scherm?
Waarschijnlijk is een 1-dins wat lastiger af te lezen als hij zoals bij mij in het bovenste vakje van de 2 zit.
Verplaatsen naar het onderste vak (wat nu m'n pennen/klein gereedschap vakje is) zou wellicht ook al wat schelen.
Bij de nieuwere pioneer radio's staat de max 30 graden inbouw er nog wel maar er wordt niet meer expliciet bijgezet dat het om de warmte afvoer van de radio te doen is.
Jullie scherm is inderdaad goed af te lezen en een groot display is ook gewoon vet.
Ik heb hier nog wat zitten knutselen en heb het metalen inbouwframe toch wat meer horizontaal kunnen plaatsen.
Het zit er net wat minder mooi in, de voorste 'lipjes' aan de bovenkant van het inbouwframe zitten nu voor het plastic van de auto, maar het display is weer prima uit te lezen, zittende op de stoel