Hanz schreef: 18 mei 2021, 15:34
De adverteerder van de Event leest waarschijnlijk mee. De prijs is verlaagd van 29.000 naar 23.000. Nog niet goedkoop maar wel wat realistischer.
vind ik raar dat die prijs ineens 6000eur gezakt is . 23.000eur is zelfs onder de marktwaarde van een (originele)151pk Event .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
En ik maar denken koopman te zijn geweest door na 6 jaar mijn 1991er California in 2019 voor hetzelfde bedrag te hebben verkocht als waar ik hem zelf in 2013 had gekocht.
Pascal-141 schreef:tja , de prijzen gaan evenredig met de vraag : als de vraag groot is ,en het aanbod klein dan gaan de prijzen ook omhoog.
Dat is ook al enkele jaren zo met de T3's , die gaan ook de deur uit voor gekke prijzen . De T4 is nu de 'nieuwe klassieker' aan het worden .
Gekocht in 2010, net voor de gekte. We zochten eerst een T2 Westfalia, maar die waren toen al zo hard aan het stijgen in prijs dat het niet leuk meer was.
Die California Event voor 29.000 was zo gek nog niet, kijk hier maar eens, het kan nog gekker. Maar deze heeft wel een extreem lage kilometerstand, gemiddeld zo'n 5000 km per jaar. https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Er is tot en met mei al een recordaantal van 20.141 nieuwe en tweedehands caravans en campers verkocht, melden transportorganisaties BOVAG en RDC. Dat zijn er 42 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
In de ANWB Kampioen van deze maand stond nog een juichartikel over 'campers bouwen - zelf doen' en verder staat instagram vol met halfnaakte dames bij vintage busjes. Ultieme vrijheid - je krijgt het er allemaal bij kado!
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams
Hanz schreef: 01 jun 2021, 22:09
Die California Event voor 29.000 was zo gek nog niet, kijk hier maar eens, het kan nog gekker. Maar deze heeft wel een extreem lage kilometerstand, gemiddeld zo'n 5000 km per jaar. https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
En verkocht! Voor wie de advertentie gemist heeft, het gaat om een Event van 2002 met 99.500 km voor 34.000 euro. De nieuwprijs was 19 jaar geleden.37.584 euro.
J vd Pal schreef: 11 jun 2021, 07:03
In juni 2002 was de Event alleen nog leverbaar in Reflex zilver en kostte toen €47.155,-
Ik had de prijs van de westfaliat4.info site maar dat zijn de prijzen in Duitsland. In Nederland lag (en ligt) de prijs wat hoger. Maar het blijft bizar dat je een auto na 19 jaar voor ruim 70% van de nieuwprijs verkoopt. Het is zoals je zegt, een zeldzame aanbieding waar blijkbaar flink voor betaald wordt.
Dat is inderdaad een stevige prijs. Natuurlijk wel een unieke km-stand en derhalve ook erg zeldzaam. Maar toch de leeftijd speelt ook wel degelijk een rol in het algemeen. Bijvoorbeeld rubbers die scheuren of keeringen die hard worden door de ouderdom. Ook kabelbomen worden na verloop van tijd bros. Zo'n km-stand is natuurlijk mooi meegenomen (ook gezien de restwaarde), echter staar je daar niet blind op
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Deze is ook leuk, een 2003 Freestyle voor €26.750,=. Met een automaat die, gezien de km stand, tegen de eerste revisie aanzit! https://link.marktplaats.nl/m1717302312
Ook jammer dat vrijwel alle extra's die bij een Freestyle horen er ook niet bij zijn.