Plak voor de zekerheid wat beschermende folie op je lak..

Volkswagen monteert natuurlijk niet in honderdduizenden busjes een stripje dat geen functie heeft. Als je goed kijkt dan zie je dat de rubber afsluitband rondom de deuropening, bij de sluitpen midden onderaan een klein beetje lager zit. Als je de klep of de deuren sluit dan zorgt dat stripje ervoor dat de zaak op die plek toch waterdicht is afgesloten. Zonder stripje zou anders bij de sluitpen een kier ontstaan. Ik weet de Nederlandse naam niet maar in het Engels heet dit onderdeel een 'Stop channel gasket'. Ofwel, de afdichting van de kanaalpakking (holle afsluitband). Bij een achterklep is dit één doorlopende strip, bij deurtjes zijn het twee delen, een van 30 cm en een van ruim 22 cm.franselly schreef: 19 apr 2019, 09:37 Onderaan de rechterdeur ook een kunststof stripje eraf gehaald, dit zat met popnagels vast.
Volgens een kennis van mij heeft dit geen functie en was het bij hem er ook afgehaald want anders paste de beugel van de fietsdrager niet.
Weet iemand waar dit stripje voor dient?
Even een vraagje over een wat ouder onderwerp.Hanz schreef: 19 apr 2019, 15:35Volkswagen monteert natuurlijk niet in honderdduizenden busjes een stripje dat geen functie heeft. Als je goed kijkt dan zie je dat de rubber afsluitband rondom de deuropening, bij de sluitpen midden onderaan een klein beetje lager zit. Als je de klep of de deuren sluit dan zorgt dat stripje ervoor dat de zaak op die plek toch waterdicht is afgesloten. Zonder stripje zou anders bij de sluitpen een kier ontstaan. Ik weet de Nederlandse naam niet maar in het Engels heet dit onderdeel een 'Stop channel gasket'. Ofwel, de afdichting van de kanaalpakking (holle afsluitband). Bij een achterklep is dit één doorlopende strip, bij deurtjes zijn het twee delen, een van 30 cm en een van ruim 22 cm.franselly schreef: 19 apr 2019, 09:37 Onderaan de rechterdeur ook een kunststof stripje eraf gehaald, dit zat met popnagels vast.
Volgens een kennis van mij heeft dit geen functie en was het bij hem er ook afgehaald want anders paste de beugel van de fietsdrager niet.
Weet iemand waar dit stripje voor dient?