Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opladen huishoudaccu's
Opladen huishoudaccu's
Nou ben ik een dag en nacht weggeweest zonder 220V. Alleen koelkastje van mijn T5 cali aan. Beetje rijden tussendoor.
Hoe lang moet deze jongen thuis weer aan de 220V om me klaar te maken voor het volgende offgrid avontuur?
Hoe lang moet deze jongen thuis weer aan de 220V om me klaar te maken voor het volgende offgrid avontuur?
Re: Opladen huishoudaccu's
24 uur opladen per maand is bij ons meer dan genoeg.
Groet Eurocook

Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
24 uur aaneengesloten of in totaal in een maand?
- krekwakwol
Aaneengesloten
Groet Eurocook

Laatst gewijzigd door eurocook op 26 jun 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
-
Wordt ook geadviseerd, 230v eens in de maand voor > 20 uur.
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Als de installatie en de accu nog in orde zijn is een stukje rijden voldoende om de zaak weer op te laden. Eens in de maand aan de 230 is wel aan te bevelen om de accu goed door te laden maar normaal gesproken niet nodig voor een volgende trip.Henk II schreef: 25 jun 2021, 19:36 Nou ben ik een dag en nacht weggeweest zonder 220V. Alleen koelkastje van mijn T5 cali aan. Beetje rijden tussendoor.
Geeft het display niet aan hoe de conditie van de accu is?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
Begreep dat de gel /agm accu's niet voldoende geladen worden door de dynamo. Bij mij staat ie dan op 14,2 tot 14,3 v te laden.Hanz schreef: 26 jun 2021, 10:22Als de installatie en de accu nog in orde zijn is een stukje rijden voldoende om de zaak weer op te laden. Eens in de maand aan de 230 is wel aan te bevelen om de accu goed door te laden maar normaal gesproken niet nodig voor een volgende trip.Henk II schreef: 25 jun 2021, 19:36 Nou ben ik een dag en nacht weggeweest zonder 220V. Alleen koelkastje van mijn T5 cali aan. Beetje rijden tussendoor.
Met 230v komt ie voor enige tijd op 14,7v....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Iemand tips hoe ik het de accuinfo op het display moet interpreteren?
Het percentage gaat soms van 90 naar 60 en dan weer terug
Amperage soms negatief
Wat kan ik hier uit opmaken?
Amperage soms negatief
- krekwakwol
Dit advies kreeg ik van Blue Powershop, leverancier van Victron.Beckontheroad schreef: 26 jun 2021, 10:50Begreep dat de gel /agm accu's niet voldoende geladen worden door de dynamo. Bij mij staat ie dan op 14,2 tot 14,3 v te laden.Hanz schreef: 26 jun 2021, 10:22Als de installatie en de accu nog in orde zijn is een stukje rijden voldoende om de zaak weer op te laden. Eens in de maand aan de 230 is wel aan te bevelen om de accu goed door te laden maar normaal gesproken niet nodig voor een volgende trip.Henk II schreef: 25 jun 2021, 19:36 Nou ben ik een dag en nacht weggeweest zonder 220V. Alleen koelkastje van mijn T5 cali aan. Beetje rijden tussendoor.
Met 230v komt ie voor enige tijd op 14,7v....
JB
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Negatieve Amps dan trekt ie stroom van je accu's.Henk II schreef: 26 jun 2021, 12:08 Iemand tips hoe ik het de accuinfo op het display moet interpreteren?
Amperage soms negatief
Probeer maar eens met je koelkast aan, zonder 230v/ draaiende motor.