Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraag over origineel hefdak t5 California
-
Vraag over origineel hefdak t5 California
Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een originele t5 california.
Vanaf het begin zakt het dak elke avond iets in, en niet scheef door de hete olie zoals een bekend probleem, hij zakt elke avond (niet door de zon) iets in denk een 1cm aan beiden kanten , opnieuw oppompen helpt maar dan zakt hij daarna weer in.
Ik heb sinds vorige jaar originele dakdragers waar Max 50-70 kg opzetten ook met het dak omhoog gaat dat prima, hij zakt nog steeds precies hetzelfde in en het kan 100kg aan dakdragers gewicht hebben.
Alleen nu het probleem, mijn kinderen slapen altijd in het dak, en heb er een slecht gevoel over, straks stort het dak in door een lekke cilinder oid, benieuwd naar jullie ervaring/mening
Jasper
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een originele t5 california.
Vanaf het begin zakt het dak elke avond iets in, en niet scheef door de hete olie zoals een bekend probleem, hij zakt elke avond (niet door de zon) iets in denk een 1cm aan beiden kanten , opnieuw oppompen helpt maar dan zakt hij daarna weer in.
Ik heb sinds vorige jaar originele dakdragers waar Max 50-70 kg opzetten ook met het dak omhoog gaat dat prima, hij zakt nog steeds precies hetzelfde in en het kan 100kg aan dakdragers gewicht hebben.
Alleen nu het probleem, mijn kinderen slapen altijd in het dak, en heb er een slecht gevoel over, straks stort het dak in door een lekke cilinder oid, benieuwd naar jullie ervaring/mening
Jasper
Re: Vraag over origineel hefdak t5 California
Hoi Jasper,
Het dak van de Cali zakt altijd een beetje. Na een dag of 4 staan, pompt de compressor eventjes en staat het dak weer strak.
Ik maak me hier geen zorgen over.
Groet Eurocook

Het dak van de Cali zakt altijd een beetje. Na een dag of 4 staan, pompt de compressor eventjes en staat het dak weer strak.
Ik maak me hier geen zorgen over.
Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
-
Je kunt een reset doen op de display, maar weet niet exact meer hoe, d8 1 of beide knoppen x sec ingeduwd houden.
Hadden vorig jaar euvel dat dak scheef naar beneden kwam, 1ste dag vakantie, maar na 2 of 3x resetten als vanouds.
JB
Hadden vorig jaar euvel dat dak scheef naar beneden kwam, 1ste dag vakantie, maar na 2 of 3x resetten als vanouds.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Voor een reset van de California display gebruik ik de knop rechtsonder. Met draaiende motor. Knop ingedrukt houden , scherm gaat op zwart en start vervolgens weer op.
Groet Eurocook

Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
-
Was ook advies dat ik kreeg dak op/neer bij voorkeur met draaiende motor, trekt nogal wat Amps.
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
100 kg op het dak is wel wat veel, volgens ons is de max daklast 60 kg.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
-
Bij mijn T5 CC staat 100kg.
En dat lukt, al heb ik niet dan ook hey dak geopend..
JB
En dat lukt, al heb ik niet dan ook hey dak geopend..
JB
-
Bedankt voor de reacties, ga hem wel resetten, maar wat heeft dat resetten met het zakken te maken? Hij pompt toch hydrologische olie door het systeem en dan loopt er toch druk weg, want hij pompt hem wel volledig strak op namelijk
-
Goede vraag, VW -software?
JB
JB
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat klopt niet helemaal.. maximaal 50 kg, ook al staat er op de dakdragers wellicht iets anders.bvddobb schreef: 28 jun 2021, 19:37 100 kg op het dak is wel wat veel, volgens ons is de max daklast 60 kg.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Maar heb je dat gewicht er ook op als je het dak opent?
-
50kg met dak open(-en).
100 kg gesloten
JB
100 kg gesloten
JB
Je hebt gelijk!Multivan Generation schreef: 28 jun 2021, 20:43 Dat klopt niet helemaal.. maximaal 50 kg, ook al staat er op de dakdragers wellicht iets anders.

Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Als het echt een lekke cilinder is (of een ander lek) dan zou na een aantal jaar het systeem allang leeg gelekt zijn. Ik zou me over het spontaan instorten van het dak geen zorgen maken. Zoals ook Eurocook al zegt lijkt het het normale karakter te zijn van het hydraulische hefdak dat het na openen na enige tijd weer een stukje inzakt.johansluis schreef: 28 jun 2021, 18:42 Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een originele t5 california.
Vanaf het begin zakt het dak elke avond iets in, . . .
. . . straks stort het dak in door een lekke cilinder oid, benieuwd naar jullie ervaring/mening
Jasper
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV