hallo wjwers,
ik zit met een dilemma.
na een aantal T4's gehad te hebben (uiteraard allemaal diesels)ben ik aan het overwegen om te kijken of ik wat anders en goedkoper kan gaan rijden.
Ik rijd grijs particulier met een diesel (2.5TDI ACV van 2002) dus betaal voor de belasting de hoofdprijs.
Na wat plussen en minnen met wat ik dan zou willen rijden kom ik toch weer uit op een bus of pickup o.i.d.
nu zat ik aan een benzine uitvoering transporter te denken omdat ik nu (met een bus van het werk)met mijn eigen bus weinig tot zeer weinig km rijd.
het zal ongeveer een 20.000km per jaar zijn.
Maar welke benzine motor moet de bus dan hebben ?
Welke komt het beste uit de bus?
Dan rest nu ook de vraag weer een T4 of toch maar eens een T5?
In het verleden heb ik hier wel eens advies gehad over de overstap naar een ACV dus dacht gooi maar weer eens een paar vragen in de groep.
Ben benieuwd naar de adviezen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
welke transporter en/of welke motoer
welke transporter en/of welke motoer
met een T4 heb je veel plezier
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: welke transporter en/of welke motoer
Als je bij T4 wil blijven en je wil benzine rijden , dan is de 2.5i een aanrader . Die motoren gaan heel lang mee , draaien moeiteloos 500.000km . En in de benzine versies vind je deze het vaakste , de kleinere 4cil motor vind je niet zo vaak en die gaan ook minder lang mee (maar zijn ook best goede motoren) en ze hebben wat vermogen te kort voor de toch wel zware T4 .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: welke transporter en/of welke motoer
Als je 20.000 km per jaar rijdt is de benzine versie al duurder dan de diesel versie… Dan ben ik er positief van uit gegaan dat de benzine versie 1:10 verbruikt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2021, 22:04
Re: welke transporter en/of welke motoer
Gewoon laten omkeuren
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 09:45
Re: welke transporter en/of welke motoer
Ik heb zelf vanuit een vergelijkbare situatie gekozen voor een T4 op camper kenteken: dat scheelt enorm id belasting en je rijdt er dus vrolijk mee door: diesel wel te verstaan, mag je alleen de millieuzone niet mee in....
Helder
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2021, 22:04
Re: welke transporter en/of welke motoer
Geen camper maar vee vervoer, is goedkoper en makkelijker
Re: welke transporter en/of welke motoer
rij je dan ook voor kwart-tarief?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: welke transporter en/of welke motoer
Mijn voorkeur zou ook al snel naar een 5cilinder gaanPascal-141 schreef: 14 jul 2021, 08:30 Als je bij T4 wil blijven en je wil benzine rijden , dan is de 2.5i een aanrader . Die motoren gaan heel lang mee , draaien moeiteloos 500.000km . En in de benzine versies vind je deze het vaakste , de kleinere 4cil motor vind je niet zo vaak en die gaan ook minder lang mee (maar zijn ook best goede motoren) en ze hebben wat vermogen te kort voor de toch wel zware T4 .
Al is het als het net als bij de diesel is alleen al. Om het motor geluid
Maar dan komt er best nog wel het een en ander bij kijkenJacoMeerveld schreef: 20 jul 2021, 23:48 Ik heb zelf vanuit een vergelijkbare situatie gekozen voor een T4 op camper kenteken: dat scheelt enorm id belasting en je rijdt er dus vrolijk mee door: diesel wel te verstaan, mag je alleen de millieuzone niet mee in....
Verhoogd dak enzovoort
Is het uitzoeken waard idd heb je weinig ombouw zit je alleen nog met milieu zones
met een T4 heb je veel plezier