Ik wil zo langzamerhand afscheid nemen van mijn t5 2009 174pk diesel ... en ben opzoek naar een waardige vervanger (met oog op milieuzones etc)
Na 2 gesprekken bij de dealer, toch van een nieuwe afgezien: buiten het feit dat je ontzettend veel geld kwijt ben, schrikt de bijtelling (lang verhaal, maar ik kan goed rekenen helaas) mij heel erg af. kort gezegd: eigenlijk heeft het zakelijk aanschaffen totaal geen zin als je bijtelling betaal, en kan je alsnog beter prive kopen en km's bijhouden in mijn geval, waardoor ik er alsnog niks mee opschiet.
Daarbij ben ik een liefhebber en eigenlijk stiekem helemaal geen type voor een nieuwe auto.
Om die reden denk ik aan de aanschaf van een youngtimer maar dan op benzine.
Het moet per se een verlengde uitvoering zijn, stiekem voorkeur voor dubbele schuifdeur en uitgebreid optiepakket. Motorisch wil ik niet (teveel) achteruitgaan, waardoor ik eigenlijk alleen op de vr6 uitkom (waarna ombouw lpg volgt). Zoektocht afgelopen maanden: welgeteld 1tje in Polen, verlengde caravelle met dubbele schuifdeur. Afgetrapt, geen opties, maar vooral onder het roest waardoor ik het niet aandurf om deze als 'basis' te nemen.
Ik kwam in mijn zoektocht een korte Multivan 2.0tsi uit 2012 tegen in Duitsland met (achter)schade. STEL dat ik deze zou aanschaffen en een 'basis' verlengde t5 zou nemen uit 2005 om daar alles in over te zetten.. welke ellende kom ik dan tegen?
Het gaat mij om een goede oplossing, leuk project en iets unieks. Kosten (zolang het niet duurder wordt als een nieuwe aanschaffen) is minder relevant in mijn verhaal (geen liggende gelden helaas, maar auto's kosten nou eenmaal geld)
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, krijg zo langzamerhand hoofdpijn van het zoeken, informeren en vooral niet weten ..