Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Afmetingen Atrion hefdak.
-
Re: Afmetingen Atrion hefdak.
@Red devil, het typenummer van de gasveren bij mij is 880 036 522 544 van Protempo, dit zou 225 Newton zijn volgens de gasveerwinkel.
THKS pwhooftman. 

Nee, ik wacht nog steeds geduldig op het verlossend antwoord op de vraag die ik stelde dmv topic openen.
Ik hoop dat iemand ontopic zal reageren en tot die tijd wacht ik geduldig af :-)
Het dak van red devel is niet hetzelfde als het dak dat safaz bedoelt. Dus aan de genoemde maten heeft hij niets.
@safaz: Waarom vraag je het niet gewoon bij Atrion?
@safaz: Waarom vraag je het niet gewoon bij Atrion?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
@BOBV
Oog in vier hoeken aan het chassis van de bus.
4x Karabijn in de hoeken van een op maat gezaagd lattenbodem. Opgerolde matrastopper in de bus meenemen.
Moet echt een noodslaapplekje worden voor 2 kleine kinderen. De bus zal verder 98% van de tijd voor solo kamperen gebruikt worden
Oog in vier hoeken aan het chassis van de bus.
4x Karabijn in de hoeken van een op maat gezaagd lattenbodem. Opgerolde matrastopper in de bus meenemen.
Moet echt een noodslaapplekje worden voor 2 kleine kinderen. De bus zal verder 98% van de tijd voor solo kamperen gebruikt worden
@Hanz
Je hebt gelijk. Morgen maar eens bellen.
Als ik antwoord weet zal ik hier plaatsen en het woord OPGELOST aan de titel van topic toevoegen.
Je hebt gelijk. Morgen maar eens bellen.
Als ik antwoord weet zal ik hier plaatsen en het woord OPGELOST aan de titel van topic toevoegen.
- Multivan Generation
- Contacteer:
pwhooftman schreef: 11 okt 2020, 20:23 De gasveren heb ik toevallig vandaag los gehad, en ik was verrast door hoe sterk ze waren, ik denk toch zo'n 300 - 500 Newton per stuk. Ze staan dan ook vrij schuin.
Kijk en dit is nu het gevaar van.. ik denk dat..pwhooftman schreef: 12 okt 2020, 20:03 @Red devil, het typenummer van de gasveren bij mij is 880 036 522 544 van Protempo, dit zou 225 Newton zijn volgens de gasveerwinkel.
Je zult maar gasveren gekocht hebben van 500N en je dak naar boven doen..
Kun je jezelf dan voorstellen wat er gebeurd?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik ga heus niet zomaar gasveren kopen!
Het ( probleem) bij mijn dak is dat de gasdrukveren zo slap zijn dat als er een vogel op het geopende dan gaat zitten dat het dakje al naar beneden zakt!
En nu niet zeggen: gaat er dan een vogel op jou dakje zitten!
Het ( probleem) bij mijn dak is dat de gasdrukveren zo slap zijn dat als er een vogel op het geopende dan gaat zitten dat het dakje al naar beneden zakt!
En nu niet zeggen: gaat er dan een vogel op jou dakje zitten!

- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik denk het eigenlijk niet.Safaz schreef: 12 okt 2020, 21:05 De bus zal verder 98% van de tijd voor solo kamperen gebruikt worden
Ik denk heel eerlijk dat de bus 98 procent van de tijd niet als camper gebruikt wordt, maar dat het als camper gemaakt wordt om zo goedkoop mogelijk een bus te rijden..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hi, ik ga volgende week een Atrion plat hefdak laten plaatsen. De breedte is 104 en de lengte 2m is mij vertelt door iemand bij Atrion zelf. Weet iemand ook de hoogte als het hefdak open staat? En @safaz... ik ben heel benieuwd hoe jij de slaapplek voor je kinderen er in hebt gemaakt. We zijn hetzelfde van plan voor een kleuter. Een slaaphefdak was iets te kostbaar aangezien de bus zelf oud en goedkoper was dan het hefdak :-). Wie weet voor een volgende keer. Ik hoor het graag als iemand anders tips heeft voor het inbouwen van een kinderbed in dit dak.
Kinder bedje is te maken op de voorbanken. https://bus-ok.nl/Kinderbed-T4-in-voorcabine zoiets bv.
Als je voor het geld gaat dan is een Atrion dak prima maar ik denk persoonlijk dat er veel mooiere daken zijn.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)