Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Misschien heb je hier iets aan: https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 dec 2018, 20:44
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Super, bedankt voor de tip. Voorlopig ligt hij nog los achter in de bus.RoelandZ schreef: 14 jan 2019, 17:25 Als je het a stijl terug gaat monteren kan je het beste de kap voor de zekeringen verwijderen. Onder aan je a stijl zit een uitsparing die over een ijzere palletje moet schuiven. Met een lampje onder het dashboard tijdens het monteren en ziet het direct.
Ja goeie, heel erg bedankt!Hanz schreef: 14 jan 2019, 17:43 Misschien heb je hier iets aan: https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
@jonathanvw
Heb je ooit naar de link gekeken die je verwijst naar www.eldiape.com ?
Veel vragen die je gesteld hebt worden daar gewoon behandeld..
Ik zou alle 4 de delen van het onderste profiel loshalen en eens goed met RVS poets of met koperpoets eens netjes poetsen.
Ik denk dat het met de corrosie mee kan vallen.
Groeten Peter
Heb je ooit naar de link gekeken die je verwijst naar www.eldiape.com ?
Veel vragen die je gesteld hebt worden daar gewoon behandeld..
Ik zou alle 4 de delen van het onderste profiel loshalen en eens goed met RVS poets of met koperpoets eens netjes poetsen.
Ik denk dat het met de corrosie mee kan vallen.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Hoi Jonathan
wat die achterste blokken betreft: op jouw foto's zie ik een dikke laag kit liggen, die moet er af; vervolgens zal je in het midden een licht kuiltje zien, even open peuteren en daaronder zit de schroef. Er ligt bij jou wellicht al een dikke laag oude smeeroplossingen
wat die achterste blokken betreft: op jouw foto's zie ik een dikke laag kit liggen, die moet er af; vervolgens zal je in het midden een licht kuiltje zien, even open peuteren en daaronder zit de schroef. Er ligt bij jou wellicht al een dikke laag oude smeeroplossingen

-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 dec 2018, 20:44
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Dag Peter, ik had de link naar eldiape wel gezien en bekeken maar toen niet gevonden wat ik zocht.Multivan Generation schreef: 14 jan 2019, 18:28 @jonathanvw
Heb je ooit naar de link gekeken die je verwijst naar www.eldiape.com ?
Veel vragen die je gesteld hebt worden daar gewoon behandeld..
Ik zou alle 4 de delen van het onderste profiel loshalen en eens goed met RVS poets of met koperpoets eens netjes poetsen.
Ik denk dat het met de corrosie mee kan vallen.
Groeten Peter
Ik heb nu op m'n gemak de stukken onder T4 Camper Ombouw > Demonteren Hefdak en Monteren Hefdak gelezen en bij beide stukken komen inderdaad de opvulblokken voorbij. Ik zie nu dat ze echt veel kit gebruiken ook onder het blok, terwijl ik alleen de randen heb gedaan...
En die schroef in het achterste blok, als ik de andere kant achter doe zal ik weer goed zoeken, maar ik was er vrij zeker van dat er geen schroef verstopt zat in mijn blok.
En om die klemlijsten lost te krijgen moet ik dus het doek loshalen als ik het goed begrijp, dus de pees er uit. En dan de lijsten los schroeven, kit er tussen uit snijden, schoonmaken en poetsen en terug monteren met kit en schroefjes. Ik ben bang dat ik er een keer aan zal moeten geloven...
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Dag forumleden. Ik ga vrolijk door op dit blokken thema. Alhoewel vrolijk....
Bij een poging de afdichtblokken voor te verwijderen en de kit te vernieuwen (achter had ik inmiddels al weer 3 jaar geleden gedaan, zie vorige fotoos) bleek ik fors te laat. Behoorlijk roestgat inmiddels, zie foto. Had ik natuurlijk 3 jaar geleden gelijk moeten doen. Stom stom
. Dat zal laswerk worden vrees ik. Of heeft iemand een brilliante andere oplossing?
Ik hoor het graag!
Groeten Chris


Ik hoor het graag!
Groeten Chris
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Oei
Tijdelijke oplossingen zijn er genoeg. Maar dan zou ik adviseren om dat niet drie jaar te laten zitten voor je er iets structureels aan gaat doen als je nog langer van je mooie rode wilt genieten. (No offence
)
Dit kan alleen nog maar met laswerk goed worden opgelost. De voorruit moet er ook uit omdat dat plaatwerk daar onderdoor -doorloopt.
Mogelijk is er een sloper te vinden waar je op bestelling een stuk plaatwerk uit een betere T4 kunt (laten) halen.
Dan weet je dat de vorm klopt.
Van de andere kant heb je die goot niet nodig dus zou je ook kunnen volstaan met een vlak licht bollend stuk.
Sterkte!
Odorf

Tijdelijke oplossingen zijn er genoeg. Maar dan zou ik adviseren om dat niet drie jaar te laten zitten voor je er iets structureels aan gaat doen als je nog langer van je mooie rode wilt genieten. (No offence

Dit kan alleen nog maar met laswerk goed worden opgelost. De voorruit moet er ook uit omdat dat plaatwerk daar onderdoor -doorloopt.
Mogelijk is er een sloper te vinden waar je op bestelling een stuk plaatwerk uit een betere T4 kunt (laten) halen.
Dan weet je dat de vorm klopt.
Van de andere kant heb je die goot niet nodig dus zou je ook kunnen volstaan met een vlak licht bollend stuk.
Sterkte!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2021, 18:05
Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?
Ha Chris!smitchr schreef: 10 aug 2021, 22:00 Dag forumleden. Ik ga vrolijk door op dit blokken thema. Alhoewel vrolijk....Bij een poging de afdichtblokken voor te verwijderen en de kit te vernieuwen (achter had ik inmiddels al weer 3 jaar geleden gedaan, zie vorige fotoos) bleek ik fors te laat. Behoorlijk roestgat inmiddels, zie foto. Had ik natuurlijk 3 jaar geleden gelijk moeten doen. Stom stom
. Dat zal laswerk worden vrees ik. Of heeft iemand een brilliante andere oplossing?
Ik hoor het graag!
Groeten Chris 20210810_180758.jpg
Ik heb net ook een T4 gekocht en wij hebben last van dezelfde problemen. Ik moet al het roest nog weghalen, maar ben bang dat ik hetzelfde tegenkom ;)
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Ben erg benieuwd!
Als je het met laswerk hebt opgelost, ben ik ook erg benieuwd naar de kosten (en welk adresje ;))
Bedankt alvast; en bij deze ook een fototje hoe het er bij mij uitziet.
Groet,
Peter