Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bergop
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Bergop
nee, je mag gewoon doorschakelen hoor. 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Bergop
… maar dat ging dus echt niet: trok t niet in z’n 2
Re: Bergop
Mijn toenmalige multivan acv had er geen problemen mee, leek zelfs wel of hij feller werd op zulke bergpassen 

Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Bergop
Kan van alles zijn,pakt de turbo op bij vlakke weg?of lichte helling? Al je slangen nog luchtdicht en vast?Luchtfilter gecheckt?rookt ie zwart overmatig?is +130km nog mogelijk?
Re: Bergop
Die van mij trok het makkelijk, alleen moest hij wel boven de 1800 toeren draaien, anders kakt hij in.
Re: Bergop
Denk dat de topicstarter niet zo geïnteresseerd is in de ervaringen van anderen(hoe goed ze ook bedoeld zijn) maar meer in oplossingen of oorzaken.....
Laatst gewijzigd door DE KNEU op 14 aug 2021, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: Bergop
Denk inderdaad dat je turbo niet pakt.DE KNEU schreef: 14 aug 2021, 16:21 Kan van alles zijn,pakt de turbo op bij vlakke weg?of lichte helling? Al je slangen nog luchtdicht en vast?Luchtfilter gecheckt?rookt ie zwart overmatig?is +130km nog mogelijk?
Re: Bergop
Topicstarter vroeg of het normaal is - antwoord van iedereen is dus "nee". Zelfs met mijn oude 2.4 diesel bleef ik in 2de.
In principe zou je zonder turbo dat ook moeten kunnen, zou probleem vermoeden met brandstofleidingen/dieselpomp - maar ben geen specialist!
In principe zou je zonder turbo dat ook moeten kunnen, zou probleem vermoeden met brandstofleidingen/dieselpomp - maar ben geen specialist!
Re: Bergop
Tot 9% helling geen enkel probleem, turbo pakt bij 2100 toeren. Dieselpomp vorig jaar vervangen en onlangs beurt gehad. 130 op snelweg geen enkel probleem.
Re: Bergop
Met een acv moet dat geen probleem moeten zijn. Maar als de LMM niet goed/vervuild is kan je dit beeld zien. Had dit ook. Vlak ging prima, berg op kwamen de trucks met oplegger me toeterend voorbij.
Re: Bergop
Zie mijn relaas,
viewtopic.php?f=2&t=66580
hij is waarschijnlijk in de noodloop gegaan. Lmm defect vervuild of niet goed aangesloten, vacuümslangen lek , turbo aansluiting buis en if o-ring, roetkat dicht, turbo zelf decr, druksensor, erg, pomptiming pff er is veel gerelateerd.
Eerst maar eens de bus uit lezen met vagcom
Laatst gewijzigd door VWT4 op 15 aug 2021, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bergop
Dat is allemaal niet op orde, top licht veel hoger. Hogere percentage kom ik zelfs met mijn noodloop omhoogAdjema schreef: 15 aug 2021, 21:51 Tot 9% helling geen enkel probleem, turbo pakt bij 2100 toeren. Dieselpomp vorig jaar vervangen en onlangs beurt gehad. 130 op snelweg geen enkel probleem.
Re: Bergop
met mijn eerst 2.5 tdi{2001) was ik diegene die de personenauto's langzaam vond rijden op de pasAdjema schreef: 14 aug 2021, 09:03 Gisteren met onze T4 tdi 1996 de Grossglocknerpas gereden. Ik wist dat deze steil is -max. 14%- maar uiteindelijk heb ik vrijwel de hele tijd in 1e versnelling gereden. Is dat normaal voor een tdi 2.5l 102pk?
Re: Bergop
Dank voor de tips. LMM + luchtmassameter lijkt me? k Zal terug in Nl inderdaad de boel maar eens laten uitlezen en een rustige(re) terugweg kiezen