Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Help; pech in het buitenland
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Help; pech in het buitenland
Je verget de plastic koelwaterflenzen op het blok Peter en het nalooppompje etc etc etc....
er zijn zat zinvolle en vaak niet eens moeilijke of dure zaken aan te pakken.
er zijn zat zinvolle en vaak niet eens moeilijke of dure zaken aan te pakken.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Help; pech in het buitenland
En alle pakkingen en keerringen, multiriemspanners, evt klepstoters, kan ook geen kwaad na 300k, kan perfect samen met de distributieriem gedaan worden.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
-
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: Help; pech in het buitenland
wow, , een heel lijstje.
Maar ik begrijp het.
Zelf heb ik er geen verstand van en dacht dus tot heden met de beurten aan de veilige kant te staan voor de reizen.
Dan ben ik met de 350 dkm toch nog ver gekomen op vakantie met alleen maar vervangen vloeistoffen/ riemen. Mazzel/ dom geluk.
Maar ik begrijp het.
Zelf heb ik er geen verstand van en dacht dus tot heden met de beurten aan de veilige kant te staan voor de reizen.
Dan ben ik met de 350 dkm toch nog ver gekomen op vakantie met alleen maar vervangen vloeistoffen/ riemen. Mazzel/ dom geluk.
Re: Help; pech in het buitenland
Mijn zwager , niet technisch en zeer zuinig ( Maar heeft geld genoeg....)
Heeft audi A4 1.9 diesel.
Ca 870.000km op de teller, gekocht met 150.000km
Mag Amsterdam niet meer in milieu.
Onderhoud, alleen olie filters, de riem in de motor om de zoveel km )
Ook laat hij dat uitvoeren bij de minst dure garage.
1x airco probleem, jaar mee door gereden... maar dat hebben ze opgelost door iets door te verbinden wat verrot was , en onder vervangen totaal €280.-
Boekje erbij met alle onkosten.
720.000km verder
en heel veel lampjes vd verlichting die gaan blijkbaar snel kapot.
Koplampen zijn totaal dof. ....gevaarlijk
Niet mijn "oplossing"
Maar wel goedkoop, inclusief de reiskosten vergoeding .
Probeer hem aan te melden autoweek, klokje rond. ( maar hij zegt doe maar met 1 miljoen)
Geluk ??? Al 720.000km
Of zijn dat toevallig extreem goede auto's ?
Veel beter dan een vw t4 t5 ?
( audi A4 is natuurlijk geen bus)
Gr
Heeft audi A4 1.9 diesel.
Ca 870.000km op de teller, gekocht met 150.000km
Mag Amsterdam niet meer in milieu.
Onderhoud, alleen olie filters, de riem in de motor om de zoveel km )
Ook laat hij dat uitvoeren bij de minst dure garage.
1x airco probleem, jaar mee door gereden... maar dat hebben ze opgelost door iets door te verbinden wat verrot was , en onder vervangen totaal €280.-
Boekje erbij met alle onkosten.
720.000km verder
en heel veel lampjes vd verlichting die gaan blijkbaar snel kapot.
Koplampen zijn totaal dof. ....gevaarlijk
Niet mijn "oplossing"
Maar wel goedkoop, inclusief de reiskosten vergoeding .
Probeer hem aan te melden autoweek, klokje rond. ( maar hij zegt doe maar met 1 miljoen)
Geluk ??? Al 720.000km
Of zijn dat toevallig extreem goede auto's ?
Veel beter dan een vw t4 t5 ?
( audi A4 is natuurlijk geen bus)
Gr
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Help; pech in het buitenland
Niet vergeten maar bewust niet genoemd.sgsdebruijn schreef: 14 aug 2021, 23:02 Je verget de plastic koelwaterflenzen op het blok Peter en het nalooppompje etc etc etc....
Dat zijn namelijk veelal geen problemen die tijdens een 'zorgeloze' vakantie naar boven komen.
Idem bewust niet genoemd ivm bovenstaande reden.powerpiep schreef: 15 aug 2021, 09:57 En alle pakkingen en keerringen, multiriemspanners, evt klepstoters, kan ook geen kwaad na 300k, kan perfect samen met de distributieriem gedaan worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Help; pech in het buitenland
De naloopomp/elektrische waterpomp is vaak stuk, die is zeer belangrijk en vooral als het flink heet word!
Die draait ook als het flink warm is dus niet alleen als naloop.
Die draait ook als het flink warm is dus niet alleen als naloop.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Help; pech in het buitenland
de kneu alias stegma (zelfde persoon) heeft een permanente ban
Ben klaar met hem
Ben klaar met hem
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Re: Help; pech in het buitenland
Niemand is verplicht hier te blijven, als jij het hier een ‘eng kliekje’ vindt ga dan je eigen weg.
Je mag op iedereen commentaar geven maar doe dit op een fatsoenlijke manier zonder steken onder water, een grote hoeveelheid aan sarcasme etc.
Stel je vraag, schrijf je opmerking maar de extra opmerkingen en teksten die een ander kunnen kwetsen lekker voor je houden is mijn mening. Er is een verschil in de ander een ‘beetje’ prikkelen en op ieder mogelijk topic de ander afzeiken als je je kans schoon ziet.
Je mag op iedereen commentaar geven maar doe dit op een fatsoenlijke manier zonder steken onder water, een grote hoeveelheid aan sarcasme etc.
Stel je vraag, schrijf je opmerking maar de extra opmerkingen en teksten die een ander kunnen kwetsen lekker voor je houden is mijn mening. Er is een verschil in de ander een ‘beetje’ prikkelen en op ieder mogelijk topic de ander afzeiken als je je kans schoon ziet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Help; pech in het buitenland
Oke wat jij wilbobv schreef: 15 aug 2021, 20:36 Henk wil je mij ook een ban geven? Ik ben ook wel klaar met forumgod Peter.
Vind het maar een eng kliekje hier. Commentaar op MG wordt niet getolereerd.
En reacties weghalen omdat je het niet aanstaat. Oké jij bent de baas. Maar wel heel raar.
Je zal wel contact gehad met HEM gehad hebben.
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Help; pech in het buitenland
Peter heeft een grote bijdrage aan dit forum.
Als zij hem belachelijk maken , dan hebben ze met mij te maken.
Laat dat duidelijk zijn .
Bobv, de kneu alias stegma krijgen een ban
Als zij hem belachelijk maken , dan hebben ze met mij te maken.
Laat dat duidelijk zijn .
Bobv, de kneu alias stegma krijgen een ban
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

- Jan anno NU
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Help; pech in het buitenland
Wat je hier allemaal opnoemt is leuk voor de doorgewinterde sleutelaar.Multivan Generation schreef: 14 aug 2021, 22:29Ik zou er eerst reinigingsschuim op spuiten en in laten weken.Henri84 schreef: 14 aug 2021, 19:49 Er hangt ook nog een airco condensor voor, wellicht dat dat nog wat uitmaakt?
Wel een goede tip, ik ga de boel even met een compressor te lijf. Ben benieuwd wat eruit komt…
En dan schoonmaken.
Basis, is gelet op de leeftijd, preventief het koelsysteem spoelen, de radiateur vervangen,
de lamellen gangbaar maken, de aanstuur relais voor de fans vervangen en de fans zelf ook..
Volgende stap is brandstofpomp revisie. Ook daarin zitten onderdelen die slijten.
Next is dynamo en spanningsregelaar.
Remsysteem goed nalopen en vooral de vaste leidingen kritisch bekijken. Bij twijfel vervangen.
Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze er tijdens APK op afgekeurd zijn.
En what about de handremkabels eens vervangen?
Wanneer heb jij je verstuivers voor het laatst laten reviseren?
Kijk naar de startmotor, hoe oud is deze, en hoe ziet de bedrading van het start relais er uit?
Oliepomp bij kilometerstanden >300.000 in calculeren om te vervangen.
Versnellingsbakolie wisselen is ook een heerlijk klusje, eventueel iets te veel er in.
Bij auto's met een airco: wanneer heeft deze voor het laatst een nieuwe filterdroger gehad, en wanneer is hij voor het laatst gevuld.
Geen lekkage van de aircopomp? Hoe oud is deze? deze gaan ongeveer een jaar of 8 mee.
Schakelbolletjes preventief vervangen..
Elektronica: camperdeel kritisch bekijken, budget vrij houden voor vervanging van een koelbox, aanstuur elektronica laten reviseren, acculader kun je laten reviseren, er zijn ook modernere (betere) alternatieven.
Huishoud accu, hoe oud? Wanneer voor het laatst vervangen?
Wanneer heb je voor het laatst de bandenspanning van het reservewiel gecontrolleerd en hoe oud is die band?
Is een beetje ondergeschoven kindje, wordt vaak vergeten, en als je hem dan nodig hebt...
Iedere keer iets aanpakken..wanneer het jou uitkomt..dan wordt je er later meestal niet door gebeten.
En wil je verder gaan, en ben je kritisch, haal de voorbumper en achterbumper er eens af en kijk naar de hoeken of ze krokant worden.
Zit er nog bodem bescherming op, of is alles weggevreten door de verkeersinvloeden.
zie het als een afstreep lijstje.. en wellicht kun je er je voordeel mee doen?
Groeten Peter
Je zal afhankelijk zijn van een betrouwbare ? garage voor je onderhoud.
Jaarlijks een revisie beurt?
Re: Help; pech in het buitenland
elk jaar, naast het reguliere onderhoud, wat dingetjes meenemen. Dan spreid je de kosten.
Zo heb ik een paar jaar terug de stekker van trekhaak preventief laten vervangen (klepje sloot niet meer goed, dan is het wachten op ellende als je een kar nodig hebt), vorig jaar de versnellingsbak olie, zat er ook al 300.000 km in, andere keer nieuw slot in contact en LV portier, etc, etc.
na 20 jaar krijg je gewoon allemaal rare storingen. Je moet er geen nieuwe auto van willen maken, maar al het slot in de linkerportier versleten is, hoef je geen twijfel te hebben over het contactslot.
Zo heb ik een paar jaar terug de stekker van trekhaak preventief laten vervangen (klepje sloot niet meer goed, dan is het wachten op ellende als je een kar nodig hebt), vorig jaar de versnellingsbak olie, zat er ook al 300.000 km in, andere keer nieuw slot in contact en LV portier, etc, etc.
na 20 jaar krijg je gewoon allemaal rare storingen. Je moet er geen nieuwe auto van willen maken, maar al het slot in de linkerportier versleten is, hoef je geen twijfel te hebben over het contactslot.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Help; pech in het buitenland
Hoop dat Erdem meeleest.

Re: Help; pech in het buitenland
Dat is bij mij al te laat
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1