Haha, leuke groet Wijnand! Dat is ook mijn wens.
Tof dat je behalve de bijdrage aan de inhoudelijke discussie ook gewoon de proef op de som neemt en in het diepe springt!
Ik heb nog wel twee onbeantwoorde inhoudelijke vragen waar ik nog steeds benieuwd naar ben:
1. Het krimpen van de nitrielrubber motorpakkingen. Het zal toch niet zo zijn dat niemand op dit forum weet waar de t4 motorpakkingen (bv ACV) van zijn gemaakt?
2. @Winand jij stelde voor om een meting te doen en trekt later de conclusie dat het zinloos is omdat de Co2 reductie van Hvo vooral zit het 'renewable' proces (plantaardig, restproducten), niet de letterlijke uitstoot van de uitlaat. Als ik je goed begreep? Maar in het artikel wat jij doorstuurt hebben ze het over een TTW (Tank to Wheel) reductie van 100%. Lijkt me overigens wat veel, maar een reductie lijk je ook te vinden op de website "Lijst emissiefactoren | CO2 emissiefactoren"
https://www.co2emissiefactoren.nl/lijst ... voertuigen.
Wat een info over brandstoffen. Ook van fabrikanten zelf en liefhebbers. Moeilijk om als leek hier wijs uit te worden en de bijdragen op juiste waarde te schatten. Hopelijk word ik steeds wijzer.....
Groet! Hj