Heeft er iemand ervaring met sportremschijven voor de T4?
Heb zelf een t4 Syncro AXL omgebouwd naar 134pk/349nm en voorzien met remmen pr code 1LU (wat ook op de 151pk zit wanneer er 15 inch op zit)
Maar vroeg me af of er misschien nog wat betere upgrades zijn, heb er op het moment voor en achter dus brembo's op liggen, zowel blokken als schijven.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Sportremschijven vs brembo?
Sportremschijven vs brembo?
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL 
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch

tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Re: Sportremschijven vs brembo?
Ik heb geperforeerde Zimmermann schijven met Brembo blokken, remt geweldig!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Sportremschijven vs brembo?
Een 151pk heeft nooit 15 inch wielen/remmen gehad.
De eerste generatie heeft 300mm schijven en de tweede generatie 313mm schijven en daar past alleen een 16 inch wiel omheen. Ik heb ze allebei gezien/gehad.
Brembo is een goed merk voor remdelen dus wat dat betreft zit je gewoon goed. Het grote verschil in remmen wat je nog kan maken zal zitten in de remblokken de upgraden maar dan ga je richting echte sportievere varianten met nadelen.
Piepen en dat er eerst een beetje temperatuur in de blokken moet komen om ‘goed’ te remmen.
Nog even een aanvulling 16 inch onderstel en remmen is 1LB
De eerste generatie heeft 300mm schijven en de tweede generatie 313mm schijven en daar past alleen een 16 inch wiel omheen. Ik heb ze allebei gezien/gehad.
Brembo is een goed merk voor remdelen dus wat dat betreft zit je gewoon goed. Het grote verschil in remmen wat je nog kan maken zal zitten in de remblokken de upgraden maar dan ga je richting echte sportievere varianten met nadelen.
Piepen en dat er eerst een beetje temperatuur in de blokken moet komen om ‘goed’ te remmen.
Nog even een aanvulling 16 inch onderstel en remmen is 1LB
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Sportremschijven vs brembo?
oke thnx voor de uitleg, wel vreemd dat ik mijn remmen via brembo alleen terug kreeg gevonden op een 151pk model wanneer ik dat kenteken invoerde, en niet op mijn eigen kenteken. (kreeg idd ook 1LB als optie maar zag mijn PR code 1LU daarnaast ook voor komen op dat kenteken)Erdem50 schreef: 18 aug 2021, 21:49 Een 151pk heeft nooit 15 inch wielen/remmen gehad.
De eerste generatie heeft 300mm schijven en de tweede generatie 313mm schijven en daar past alleen een 16 inch wiel omheen. Ik heb ze allebei gezien/gehad.
Brembo is een goed merk voor remdelen dus wat dat betreft zit je gewoon goed. Het grote verschil in remmen wat je nog kan maken zal zitten in de remblokken de upgraden maar dan ga je richting echte sportievere varianten met nadelen.
Piepen en dat er eerst een beetje temperatuur in de blokken moet komen om ‘goed’ te remmen.
Nog even een aanvulling 16 inch onderstel en remmen is 1LB
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL 
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch

tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Re: Sportremschijven vs brembo?
Heb je toevallig ook voorheen brembo remschijven geprobeerd? ben benieuwd naar het verschil tussen brembo remschijven en deze zimmermans, zie ze hier op het internet ook al staanJ vd Pal schreef: 18 aug 2021, 21:33 Ik heb geperforeerde Zimmermann schijven met Brembo blokken, remt geweldig!
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL 
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch

tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Re: Sportremschijven vs brembo?
Heb ook geperforeerde zimmermans met brembo blokken, voor en achter, top!
Laatst uit noodzaak eens een set stark Remblokken gemonteerd....
Die heb ik er na 200km al terug uit getrokken en weggegooid, bijna gevaarlijk.
Laatst uit noodzaak eens een set stark Remblokken gemonteerd....
Die heb ik er na 200km al terug uit getrokken en weggegooid, bijna gevaarlijk.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Sportremschijven vs brembo?
Nee dat niet. Ben van origineel naar Zimmerman gegaan.Doorbuts schreef: 18 aug 2021, 22:36 Heb je toevallig ook voorheen brembo remschijven geprobeerd? ben benieuwd naar het verschil tussen brembo remschijven en deze zimmermans, zie ze hier op het internet ook al staan
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Sportremschijven vs brembo?
Same
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi