CharlyO schreef: 15 dec 2020, 10:26
Ben gepensioneerde leraar uit Vlaanderen. Ik heb mijn eerste VW westfalia gekocht in 1970 . Daarmee heb ik vijf jaar in de Sahara geleefd. Sindsdien altijd een camper gehad , grote en kleine.
De laatste tijd vond ik het steeds moeilijker worden om ergens te stoppen... parkeerverbod voor campers, een balk met max. 2 meter hoogte, enz.
Daarom heb ik nu een Kepler one besteld die in april 2021 zal geleverd worden. Ik ben benieuwd.
welkom op weetjewel
5 jaar in de sahara geleefd? Wauw, de avonturen die u daar heeft mee gemaakt zou ik wel eens willen lezen
Of duurde het 5 jaar om de bus uit te graven nadat die was vastgereden?

mag toch hopen van niet
De kepler one heeft een hoogte af-fabriek van 1990 mm en daarmee zou ik geen balk van max 2 meter hoogte mee onder door willen rijden.
Zeker niet als je naderhand nog een casetteluifel zou willen monteren, dan vrees ik dat je boven de 2000mm uitkomt qua hoogte.
Toen Westfalia met de kepler op de beursvloeren verschil, moest ik die natuurlijk gaan zien.
De ervaringen die Dyana beschreef voor wat betreft de kwaliteit zag ik op sommige punten bij de beurs modellen op detail niveau.
Mijn conclusie destijds was Westfalia, nu ze behoren tot de rapido groep, dat soms wat afwerking met de franse slag zichtbaar was.
Het is net hoeveel waarde u daaraan zelf hecht natuurlijk, maar bijvoorbeeld een 230V aansluiting halverwege de auto zo in het plaatwerk maken, is qua productie natuurlijk best handig, maar uit esthetisch oogpunt kan het ook anders en fraaier.
Mocht u foto's willen zien van hetgeen mij toen opgevallen is, dan kan ik die wel e-mailen hoor..
Ikzelf zou dan eerder voor een club joker zijn gegaan..
Maar bij andere merken bieden wellicht meer voor minder..
Maar het is een mooi vooruitzicht dat over een paar maanden een frisse mooie auto op u staat te wagen bij de garage

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...