Hallo mede-forummers,
Tijdens de zomervakantie viel het mij op dat de bus niet lekker trekt. Vooral bergop heeft hij het moeilijk.
Het is een ACV motor. Ik heb de vacuumslangen al vervangen, en nagekeken of ze goed zitten aangesloten.
Het inlaattraject nagelopen. Nieuwe rubber ring bij de aansluiting van luchtslang naar turbo. Zit ook een slangklem om.
LMM is vorig jaar vervangen, wederom weer door een Pierburg exemplaar. N75 klep is vervangen door een nieuw origineel exemplaar.
Foutcode die regelmatig verscheen is 00757. Vandaag heb ik de code gewist en na het loggen is die ook (nog) niet teruggekomen.
EGR vervanger is vorig jaar geplaatst. Vacuumslangetje naar EGR afgedopt en stekker van N18 losgetrokken.
Wastegate stang kan ik met de hand bewegen. De steun zit vast en is niet gescheurd.
Distributie is staat op tijd.
Ik denk nu aan een verstopte katalysator. Zou dit kunnen?
Ik voeg het Log van vandaag toe:
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
weinig power
weinig power
Laatst gewijzigd door dirktv op 03 nov 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
California coach, 2.5 TDI 1997
Re: weinig power
Voor zover ik er verstand van heb:
De turbo lijkt geen druk op te bouwen (4e kolom in groep B); die staat constant op 999.6
Hij vraagt meer dan dat ie krijgt.
Het klopt inderdaad dat de turbo wordt aangedreven door de stroom uitlaatgassen, maar dat ook met een verstopte kat zou ik verwachten dat je wel verschillende drukken zou meten.
Je hebt al een boel bekeken en vervangen.
- geen lekkage van de intercooler?
- heb je een intercooler met stekker aan de zijkant voor de drukmeting? Of zit daar een slangetje aan wat naar de ECU gaat -> deze is niet los/gescheurd/lek?
De turbo lijkt geen druk op te bouwen (4e kolom in groep B); die staat constant op 999.6
Hij vraagt meer dan dat ie krijgt.
Het klopt inderdaad dat de turbo wordt aangedreven door de stroom uitlaatgassen, maar dat ook met een verstopte kat zou ik verwachten dat je wel verschillende drukken zou meten.
Je hebt al een boel bekeken en vervangen.
- geen lekkage van de intercooler?
- heb je een intercooler met stekker aan de zijkant voor de drukmeting? Of zit daar een slangetje aan wat naar de ECU gaat -> deze is niet los/gescheurd/lek?
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: weinig power
Je N75 doet niets..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: weinig power
Kom de n75 uit te sluiten om je de slangetjes van de n75 op de n18 (egr magneetklep) aansluiten. Aangezien de werking hetzelfde is en je hebt de egr toch afgedopt. Als dat t probleem is hoef je niet eens een nieuwe klep te kopen.
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Re: weinig power
Beste Dirktv :
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... ke#p490520
Bij mij was het inderdaad een verstopte katalysator.
Groeten
Nicke
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... ke#p490520
Bij mij was het inderdaad een verstopte katalysator.
Groeten
Nicke
Re: weinig power
Vanmiddag alles nog eens nagelopen. En heb volgens mij de boosdoener gevonden, namelijk de slang van ECU naar de intercooler.
Deze is vervangen voor een silicone exemplaar. In de originele versie zit een voorgevormde bocht bij de aansluiting op de ECU. In het silicone exemplaar kwam een knik. vooral als de kunststof afdekkap van de ecu erover zat.
Opnieuw een log: volgens mij al een verbetering.
topsnelheid was hoger en hij hield de snelheid bergop beter vast.
Deze is vervangen voor een silicone exemplaar. In de originele versie zit een voorgevormde bocht bij de aansluiting op de ECU. In het silicone exemplaar kwam een knik. vooral als de kunststof afdekkap van de ecu erover zat.
Opnieuw een log: volgens mij al een verbetering.
topsnelheid was hoger en hij hield de snelheid bergop beter vast.
California coach, 2.5 TDI 1997
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: weinig power
Kijk, nu doet je N75 weer wat hij moet doen,
dus goed gedaan.. !
dus goed gedaan.. !
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: weinig power
Mooi dat het is opgelost met een simpele handeling

