Ik heb een setje klaarliggen voor inbouw.
Klopt het dat ik maar 1 originele stekker moet gebruiken voor het aansluiten van deze set? Het is dan zo'n stekker die op je "kop" lamp gaat.
Deze is zeker voor het aansturen van de lamp?
Fred
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Xenon inbouwers....ik heb een vraagje.....
- Blue Thunder 505
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
- Locatie: Almere
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
geen idee nooit gedaan, maar lijkt me dat als je voor elke kant een voorschakelapparaat hebt, je ook voor elke kant de originele stekker daarop moet aansluiten (meestal contrastekker aan xenonset)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Ik heb het toevallig vorige week in mijn T4 gezet.
Je gebruikt gewoon de originele stekker die normaal op de H4 lamp gaat. Bij mijn set (zelfde als op http://www.carlight.nl) sluit je dezeaan op de meegeleverde kabel. Deze gaat naar het ballastblok (@René, deze stekker kan je idd omkeren; maar uit ervaring zeg ik dat het idd geen kwaad kan ). Van het balast blok ga je weer met een kabel terug naar de Xenonlamp. Aan de Xenonlamp zit in het geval van Bi-xenon nog een extra kabeltjemeteen klein stekkertje, deze is voor de "grootlicht"" fuctie. Dit stekkertje verbind je met het stekkertje dat aan de kabel tussen de originele stekker en het ballastblok zit, maar dit spreek voor zich.
Ik heb het ballastblok buiten het lamphuis gehouden, en heb dus een gaatje moeten boren in de afdekdop van het lampenhuis.
Mocht je er niet uitkomen moet je maar ff . Bij mijn set kon je het maar op één manier aansluiten, dus kan bijna niet fout gaan.
Oh ja wat wel even belangrijk is dat je in het geval van Bi-Xenon de zekering van je grootlicht verkleint naar iets van 2 ampere! In het geval van je oude halogeenlamp ging er een xtra gloeidraad branden, deze is in de meeste gevallen iets van 60 watt. In het geval van Bi-Xenon schuift alleen een afdekkapje heen-en-weer.Nadat ik wat gemeten had bleek dit nog geen 1 ampere te trekken, en verbruikt dus maar iets van 10watt....... Bij een klein kortsluitinkje zou dit dan dus wel eens voor leuke gevolgens kunnen leiden...
Je gebruikt gewoon de originele stekker die normaal op de H4 lamp gaat. Bij mijn set (zelfde als op http://www.carlight.nl) sluit je dezeaan op de meegeleverde kabel. Deze gaat naar het ballastblok (@René, deze stekker kan je idd omkeren; maar uit ervaring zeg ik dat het idd geen kwaad kan ). Van het balast blok ga je weer met een kabel terug naar de Xenonlamp. Aan de Xenonlamp zit in het geval van Bi-xenon nog een extra kabeltjemeteen klein stekkertje, deze is voor de "grootlicht"" fuctie. Dit stekkertje verbind je met het stekkertje dat aan de kabel tussen de originele stekker en het ballastblok zit, maar dit spreek voor zich.
Ik heb het ballastblok buiten het lamphuis gehouden, en heb dus een gaatje moeten boren in de afdekdop van het lampenhuis.
Mocht je er niet uitkomen moet je maar ff . Bij mijn set kon je het maar op één manier aansluiten, dus kan bijna niet fout gaan.
Oh ja wat wel even belangrijk is dat je in het geval van Bi-Xenon de zekering van je grootlicht verkleint naar iets van 2 ampere! In het geval van je oude halogeenlamp ging er een xtra gloeidraad branden, deze is in de meeste gevallen iets van 60 watt. In het geval van Bi-Xenon schuift alleen een afdekkapje heen-en-weer.Nadat ik wat gemeten had bleek dit nog geen 1 ampere te trekken, en verbruikt dus maar iets van 10watt....... Bij een klein kortsluitinkje zou dit dan dus wel eens voor leuke gevolgens kunnen leiden...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Vervang je de zekering van je dimlicht ook door een lagere waarde? (waarschijnlijk trekt xenon minder stroom dan halogeen) waarom niet als dat kan kwa benodigde stroom?Kauf schreef:Oh ja wat wel even belangrijk is dat je in het geval van Bi-Xenon de zekering van je grootlicht verkleint naar iets van 2 ampere! In het geval van je oude halogeenlamp ging er een xtra gloeidraad branden, deze is in de meeste gevallen iets van 60 watt. In het geval van Bi-Xenon schuift alleen een afdekkapje heen-en-weer.Nadat ik wat gemeten had bleek dit nog geen 1 ampere te trekken, en verbruikt dus maar iets van 10watt....... Bij een klein kortsluitinkje zou dit dan dus wel eens voor leuke gevolgens kunnen leiden...
De bedrading van je auto is gemaakt voor de stroom die de originele zekering kan hebben, daar gaat dus niets mis mee, OOK niet bij kortsluiting omdat de zekering dan klapt.
Enige dat heel misschien wel schade op zou kunnen lopen door teveel stroom is de bedrading / electronica van je xenonset (maar als je daarin kortsluiting hebt is die toch al kapot.)
Verlagen van de zekering kan geen kwaad en is ook zeker aan te bevelen, maar de gevolgen als je het niet doet zijn beperkt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)