Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xenon inbouwers....ik heb een vraagje.....

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Xenon inbouwers....ik heb een vraagje.....

Bericht door Blue Thunder 505 »

:groteogen Ik heb een setje klaarliggen voor inbouw.

Klopt het dat ik maar 1 originele stekker moet gebruiken voor het aansluiten van deze set? Het is dan zo'n stekker die op je "kop" lamp gaat.
Deze is zeker voor het aansturen van de lamp?

Fred :gekte
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

geen idee nooit gedaan, maar lijkt me dat als je voor elke kant een voorschakelapparaat hebt, je ook voor elke kant de originele stekker daarop moet aansluiten (meestal contrastekker aan xenonset)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Je krijgt een doorlus kabel, 12 V wordt doorgelust naar het ballast blok, hiervan daan gaan er weer twee draden naar de xenon lamp toe. Let op + en - kun je omdraaien, de ene manier doet ie het wel, op de andere manier doet ie het niet.
Kan verder geen kwaad volgens mij.

René
Gebruikersavatar
Kauf
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mar 2007, 17:31
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Kauf »

Ik heb het toevallig vorige week in mijn T4 gezet.

Je gebruikt gewoon de originele stekker die normaal op de H4 lamp gaat. Bij mijn set (zelfde als op http://www.carlight.nl) sluit je dezeaan op de meegeleverde kabel. Deze gaat naar het ballastblok (@René, deze stekker kan je idd omkeren; maar uit ervaring zeg ik dat het idd geen kwaad kan :lach ). Van het balast blok ga je weer met een kabel terug naar de Xenonlamp. Aan de Xenonlamp zit in het geval van Bi-xenon nog een extra kabeltjemeteen klein stekkertje, deze is voor de "grootlicht"" fuctie. Dit stekkertje verbind je met het stekkertje dat aan de kabel tussen de originele stekker en het ballastblok zit, maar dit spreek voor zich.

Ik heb het ballastblok buiten het lamphuis gehouden, en heb dus een gaatje moeten boren in de afdekdop van het lampenhuis.

Mocht je er niet uitkomen moet je maar ff :mail . Bij mijn set kon je het maar op één manier aansluiten, dus kan bijna niet fout gaan.

Oh ja wat wel even belangrijk is dat je in het geval van Bi-Xenon de zekering van je grootlicht verkleint naar iets van 2 ampere! In het geval van je oude halogeenlamp ging er een xtra gloeidraad branden, deze is in de meeste gevallen iets van 60 watt. In het geval van Bi-Xenon schuift alleen een afdekkapje heen-en-weer.Nadat ik wat gemeten had bleek dit nog geen 1 ampere te trekken, en verbruikt dus maar iets van 10watt....... Bij een klein kortsluitinkje zou dit dan dus wel eens voor leuke gevolgens kunnen leiden...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Kauf schreef:Oh ja wat wel even belangrijk is dat je in het geval van Bi-Xenon de zekering van je grootlicht verkleint naar iets van 2 ampere! In het geval van je oude halogeenlamp ging er een xtra gloeidraad branden, deze is in de meeste gevallen iets van 60 watt. In het geval van Bi-Xenon schuift alleen een afdekkapje heen-en-weer.Nadat ik wat gemeten had bleek dit nog geen 1 ampere te trekken, en verbruikt dus maar iets van 10watt....... Bij een klein kortsluitinkje zou dit dan dus wel eens voor leuke gevolgens kunnen leiden...
Vervang je de zekering van je dimlicht ook door een lagere waarde? (waarschijnlijk trekt xenon minder stroom dan halogeen) waarom niet als dat kan kwa benodigde stroom?

De bedrading van je auto is gemaakt voor de stroom die de originele zekering kan hebben, daar gaat dus niets mis mee, OOK niet bij kortsluiting omdat de zekering dan klapt.

Enige dat heel misschien wel schade op zou kunnen lopen door teveel stroom is de bedrading / electronica van je xenonset (maar als je daarin kortsluiting hebt is die toch al kapot.)

Verlagen van de zekering kan geen kwaad en is ook zeker aan te bevelen, maar de gevolgen als je het niet doet zijn beperkt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33797
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik dacht dat Xenon een 35 watt trok?
Of heb ik het mis??
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat zou dus betekenen: 35/12 = ongeveer 3 ampere

5 ampere afzekeren zou dan voldoende zijn.... waarom dat dan niet als " belangrijk" gezien wordt? beats me :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie