de smederij schreef: 17 nov 2021, 23:28
het zijn 2 aparte dingen die spelen
kan het zo wezen dat een stuurhuis een 0 pnt heeft waar hij opgezet moet worden alvorens de stuur en stuurstangen te monteren
stuurhuis is een keer vervangen maar weet zo niet of dit euvel zich ervoor ook al afspeelde.
anders verzet ik de boel een paar slagen
Ja dat is zo, dat het stuurhuis een soort van nulpunt heeft.
Dat kun je controleren door het stuur, vanauit je "nul-punt" helemaal naar links te draaien en even onthouden hoeveel omwentelingen dat was, bijvoorbeeld 2,5 rondje. Daarna doe je vanaf je "nul-punt" hetzelfde maar daar helemaal naar rechts draaien. Het aantal omwentelingen moet dan ongeveer hetzelfde zijn.
de smederij schreef: 17 nov 2021, 23:28
weet niet of het stuur zelf een paar tandjes verzet kan worden nooit gedaan
remmen lopen niet aan en de schijven zijn niet krom kan het iets met de abs pomp zijn misschien, krijg er verder geen foutcode van
Stuur kun je rechtzetten, door airbag te verwijderen, moer los draaien en stuur loshalen en stuur weer 1 tandje verder(naar links of recht, al naar wat jij wilt) terug te steken.
Normaal gezien zal een garage bij het vervangen van stuurstangen en of stuurkogels, het stuur fixeren en de uitlijning op orde brengen.
Wat ook goed kan zijn is een verschillend slijtagepatroon van je banden, een verschil in bandendruk, mogelijk een draairichting gevoelige band, en een karkasbreuk van je band kun je ook niet uitsluiten.
Wat brengt het als je jouw voorwielen naar achter zet en je achterwielen aan de voorzijde monteert? heb je dat al geprobeerd?
Blijft het daarmee hetzelfde dan moet je het echt in je auto zoeken, en anders heb je je banden al een beetje uit kunnen sluiten.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...