Bij voorkeur op mijn huidige standaard 16 inch stalen velg. Wie heeft er goede tips?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welke band heeft campinggrip?
Welke band heeft campinggrip?
Bij voorkeur op mijn huidige standaard 16 inch stalen velg. Wie heeft er goede tips?
Laatst gewijzigd door Henk II op 28 dec 2021, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke band heeft campinggrip?
Ik ben heel blij met mijn Michelin Agilis CrossClimate vier seizoenen banden. Het grove profiel werkt prima in de modder en op het gras.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Wij rijden als zomerband de Michelin Latitude Cross en als winterband de BFG, allebei AT-banden. Daarmee hebben we op nat gras nog nooit vastgestaan.
Wat ook echt wel wil helpen als je niet genoeg grip hebt: flink wat lucht uit je banden laten lopen.
Wat ook echt wel wil helpen als je niet genoeg grip hebt: flink wat lucht uit je banden laten lopen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga

Soms helpt niks. (Cross Climate op een camping waar de eigenaar ons verplichtte om op een behoorlijk nat stuk te gaan staan).
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Wij hebben in zo’n geval de eigenaar wel eens uitgelegd dat we met onze 4Motion en BFG’s waarschijnlijk best in en uit zo’n plek konden komen, maar dat daarna dan wel zijn hele grasmat naar de gallemiezen zou zijn gereden… Toen heeft ‘ie ons toch maar ergens anders gezet!Deskman schreef: 29 dec 2021, 12:06 een camping waar de eigenaar ons verplichtte om op een behoorlijk nat stuk te gaan staan

Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Wij wilden eigenlijk (zoals gebruikelijk) helemaal niet op een camping maar op een stille parkeerplaats, aan het strand. Omdat het bij een camping voor de deur was dachten wij: als we nou betalen en daar lekker kunnen blijven staan - kunnen we ook weer eens douchen. Maar nee, OP de camping en anders niet.bvddobb schreef: 29 dec 2021, 14:24 Wij hebben in zo’n geval de eigenaar wel eens uitgelegd dat we met onze 4Motion en BFG’s waarschijnlijk best in en uit zo’n plek konden komen, maar dat daarna dan wel zijn hele grasmat naar de gallemiezen zou zijn gereden… Toen heeft ‘ie ons toch maar ergens anders gezet!![]()
Hij heeft er zelf vervolgens anderhalf uur van zijn vrije tijd aan op moeten offeren. En een flinke kuil moeten wegwerken.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
- Pascal-141
General Grabber AT3 , ook een aanrader
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
En anders...
Zal je camping baas ook blij mee zijn...
JB
Zal je camping baas ook blij mee zijn...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
Erg tevreden mee, nooit vastgezeten (dat zal vast nog wel eens komen; zo te lezen ben je soms gedoemd om vast te komen, ongeacht de band en 2/4wd). De band heeft het M+S logo, dat zou moeten staan voor enige grip op modder/sneeuw. Voorheen was dat logo ook nog voldoende om er in de winter in duitsland mee te rijden, maar dat zit er niet meer in.
Erg tevreden mee, nooit vastgezeten (dat zal vast nog wel eens komen; zo te lezen ben je soms gedoemd om vast te komen, ongeacht de band en 2/4wd). De band heeft het M+S logo, dat zou moeten staan voor enige grip op modder/sneeuw. Voorheen was dat logo ook nog voldoende om er in de winter in duitsland mee te rijden, maar dat zit er niet meer in.
'Ga jij nou alweer op vakantie?'.
-
Staat er geen 3peak mountains logo naast M&S?Leon de Winter schreef: 30 dec 2021, 07:57 Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
https://www.giuliano-automotive.com/Eng ... 3pmsf.html
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Schijnt idd een goeie te zijn. De grabber AT3 wordt ook gebruikt op de Amaroks van defensie. Gaan vlg dealer 40000km mee
- Multivan Generation
- Contacteer:
Als ik de gereden route zo bekijk,Henk II schreef: 28 dec 2021, 17:30Vandaag weer vastgelopen met onze T5 cali op een stuk flink nat gras. Irritant. Wil een set nieuwe banden met betere grip op nat gras en lichte modder.
dan gaat een andere band, zo vrees ik, niet helpen.
Dit heeft in mijn ogen meer met gevoel te maken,
dus minder sturen, en bijvoorbeeld bij stilstand in zijn 2 wegrijden.
Voorbeeld:
Mijn schoonzus kreeg het voor elkaar in Oostenrijk om onze bus met hele goede winterbanden zo vast te rijden,
en stug daarbij vol te houden met gas te blijven geven,
dat de bus vervaarlijk dicht bij een stalen omheining kwam te staan (minder dan 10 cm).
Ik heb toen maar zelf de bus er uit gereden, door hem achteruit te laten rollen totdat hij weer vrij uit de benarde positie was gekomen,
en toen in zijn 2 rustig naar boven gehobbeld..
Ze heeft de rest van de vakantie maar niet meer gevraagd of ze mocht rijden..
Later op een mooi stuk weg haar ook laten zien, waartoe een bus in staat is..

Maar dit plaatje doet mij, en wellicht ook nog een aantal mede oud-gedienden,
denken aan een Belgian T4 club meeting in de Ardennen in de buurt van Theux

Waar we met een club op de camping aankwamen, nadat het ruim een week daarvoor steeds geregend had

Wat hebben we een lol gehad..
Moraal van het verhaal: je kunt het in andere techniek of materiaal zoeken, maar ook dat kan je soms echt niet helpen, een beetje (meer) gevoel kom je vaak verder mee..
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Ik geloof het niet. Op wintersport gaan met deze banden valt vast niet onder de goede ideeen.Beckontheroad schreef: 30 dec 2021, 08:56Staat er geen 3peak mountains logo naast M&S?Leon de Winter schreef: 30 dec 2021, 07:57 Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
https://www.giuliano-automotive.com/Eng ... 3pmsf.html
JB
Dan wordt de camper een soort bobslee vrees ik.
'Ga jij nou alweer op vakantie?'.